Nitförband yamaha

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Undrar om en Srx har likadant nitförband som håller ihop tunneln med bulken som en Mountain max har? Kort och gott, går det montera en Mountain max tunnel på en Srx bulk?
 
R

Robin

igentligen så är väl det de minsta problemet, om nu tunneln passar i bulken så äre ju bara att tigga igen alla nithål i tunneln som inte stämmer och borra nya.
Något som annars kan ställa till det är ju drivaxelns placering, men de går ju också att tigga, montera tunneln och sen såga ut nya hål enligt srxens bulk.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Tunneln i sig själv är likadan med drivaxelhål etc. MM tunnel från 01 är hel, inte bara förlängd (som det ser ut på bild iaf). Men tänkte ioch med att just srx är mer tilltagen annars med tanke på den mera effekten allmänt så kanske den har ett annat nitförband som är starkare eller nått. Svamlar jag nu?
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Om man tänker efter så har nog MM:en annan attackvinkel så då bordedrivaxeln vara lägre monterad i chassit, undra om kedjehuset är kortare på srx:en ?
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
igentligen så är väl det de minsta problemet, om nu tunneln passar i bulken så äre ju bara att tigga igen alla nithål i tunneln som inte stämmer och borra nya.
Något som annars kan ställa till det är ju drivaxelns placering, men de går ju också att tigga, montera tunneln och sen såga ut nya hål enligt srxens bulk.
Och alla har tillgång till en TIG-svets? Och framförallt klarar av att svetsa med den i något så dyrt som ett chassie..:rolleyes:
 
R

Robin

Och alla har tillgång till en TIG-svets? Och framförallt klarar av att svetsa med den i något så dyrt som ett chassie..:rolleyes:
Nej och personen i fråga har inte heller TIGsvets, möjligtvis tillgång men kanske inte kunskaperna(?)
Men det är ju bara lämna in till Nybergs så fixar dom det fort, Bara be dem att tigga igen alla hål för nitar, samt täcka över hålen för drivaxeln.

Sen hem med tunneln, märka ut nitförbandet från srxens bulk, borra lite, samma sak med hål för drivaxeln.

Och om jag känner personen i fråga rätt så ska det väl inte vara några problem för mig att övertala honom att de bara är en skitsak å att de går fort;)
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Nej och personen i fråga har inte heller TIGsvets, möjligtvis tillgång men kanske inte kunskaperna(?)
Men det är ju bara lämna in till Nybergs så fixar dom det fort, Bara be dem att tigga igen alla hål för nitar, samt täcka över hålen för drivaxeln.

Sen hem med tunneln, märka ut nitförbandet från srxens bulk, borra lite, samma sak med hål för drivaxeln.

Och om jag känner personen i fråga rätt så ska det väl inte vara några problem för mig att övertala honom att de bara är en skitsak å att de går fort;)
Nix ingen kunskap om TIG-svets, har nog inte heller råd att lämna in. Och drivaxeln har samma placering så det är bara nitförbandet som jag är lite orolig till.

Jag tror dock det passar men sen vet ju inte jag säkert därför jag tänkte höra om någon visste säkert...
 
R

Robin

Nix ingen kunskap om TIG-svets, har nog inte heller råd att lämna in. Och drivaxeln har samma placering så det är bara nitförbandet som jag är lite orolig till.

Jag tror dock det passar men sen vet ju inte jag säkert därför jag tänkte höra om någon visste säkert...
Inte råd? Nybergs är billiga å tar nog inte många hundralappar för att punkta igen några 5mm nithål. Å dessutom så är du gruvnisse så vist fan har du råd din snåle fan:laugh:;)
(Och för er andra så känner jag skoter_freak så han bör ta kommentaren som ironi)

Om inte annat så äre ju bara att skita i att tigga igen gammla hålen och bara borra nya.

Kanske tom täcka de gammla hålen med alulite (om det nu var så de hette)

Det är ju bara en yamaha, inte raket förskning, det sitter inte special förstärkra titaniumagnesiumdiamansupertåligavärme o kylbeständigt material på en japan inte
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Inte råd? Nybergs är billiga å tar nog inte många hundralappar för att punkta igen några 5mm nithål. Å dessutom så är du gruvnisse så vist fan har du råd din snåle fan:laugh:;)
(Och för er andra så känner jag skoter_freak så han bör ta kommentaren som ironi)

Om inte annat så äre ju bara att skita i att tigga igen gammla hålen och bara borra nya.

Kanske tom täcka de gammla hålen med alulite (om det nu var så de hette)

Det är ju bara en yamaha, inte raket förskning, det sitter inte special förstärkra titaniumagnesiumdiamansupertåligavärme o kylbeständigt material på en japan inte
Ne orkar inte svamla med nybergs etc, sen har jag en rätt låg budget med det nya projektet med tanke på bilköp till hösten. Man kanske är lite snål, men det går inte bara att konsumera :)

Blir att köpa MM tunneln så man ser ju då om det passar, men hade vart bekvämt om någon nu redan visste om dett kommer passa eller inte.