Nu är det riktig vinter !!

E

ejwbegysv

Igår :


Ett gäng från älvdalen :



Inatt har det snöat ca 1-2dm mer snö :)
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Ja samma här i hälsinngland här har oxå snön kommit...ca 2dm,,så nu har man kört ca 2mil på gammel JAGen :D ..edgen får vänta till det blir mer snö..
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Några misslyckanden får man räkna med under de första milen. Kramp i underarmarna efter allt körande och bärande gör att styrförmågan brister ibland...

 
E

ejwbegysv

Har precis kommit itllbaka från fjället... spårade en led som ingen hade kört på tog väll fyra timmar att komma 5 km.. :eek: :eek:

I dalgångarna är det över metern på vissa ställen.. tyvärr dog kameran (blev nog för blöt) men vi filma när jag skickade nya summiten ner för en kulle iaf.. Film kommer snart...
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
En decimeter kanske här i Sandviken nu, men alldeles för lite för att fundera på att ge sig ut på en tur. Är väl ingen tjäle i backen heller så.

Skulle nog behöva bli tösnö av detta som kommit sen att det fryser på en vecka och sedan kommer mer snö så att föret blir ok.
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Och nu då snön har kommit även hit och det är drivor upp till öronen (eller ja ;)) Så får man inte ihop bromsen :(
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Här i mittsverige ser det ut såhär:


E4:an idag ~10:50! Kunde köra skoter på vägen, kan det nu också tror jag :)


Ikväll 18:00 från mitt fönster. Blir svårt imorrn då man ska pölsa till skotern som står där i mitten på bilden under granen ;) Men det kommer det vara värt!
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Vi har ca 19 cm snö, mätte upp på gräsmattan! Men det ska komma mer imorn och på torsdag.. :)
Ska dock regna lite på onsdag.. :(

Men nog har man varit ute och kört skoter! :rolleyes:
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
En ganska konstig sak som jag la märke till igår och idag var att det är mer snö här där jag bor än i Piteå. Dessutom har bara dom i Kalix max 1-2 dm mer. Åkte nämligen upp till Nyborg igår och hem idag för jag var reservmålis åt A-laget i bandyn.

La också märke till en rev som körde förbi planen som lät förj*vla mycket. Den överröstade domarens pipa, så nu är jag emot slutburkar som låter för mycket.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
En ganska konstig sak som jag la märke till igår och idag var att det är mer snö här där jag bor än i Piteå. Dessutom har bara dom i Kalix max 1-2 dm mer. Åkte nämligen upp till Nyborg igår och hem idag för jag var reservmålis åt A-laget i bandyn.

La också märke till en rev som körde förbi planen som lät förj*vla mycket. Den överröstade domarens pipa, så nu är jag emot slutburkar som låter för mycket.
hahah är du emot slutburkar?? ..du har ju sjläv skaffat trimpipor:D