NU J....R FÅR DET VARA NOG !!!!!!!!

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Dec-03 kl 10:01 PM (CET) av 2stroke (moderator)]Återigen har dessa förbannade svin till skotertjuvar varit i farten.
I helgen när en polare skulle till jobbet på morronen så var hans nyinköpta pärla borta.
Nån hade släpat den låsta skotern ca 50m. bort till en släpvagn & borta var den.
NU FÅR DET F..N VARA DAGS ATT SE TILL ATT SÄTTA DIT S....N!!!!!!!
Kanske ge dom en riktigt HÅRD (jul)klapp.
Å dessa f........e pölstrynen som medvetet åker på stulna billiga skotrar ska ha sitt dom med.
Varför inte fixa nåt slags register här på leden över stulna skotrar,eller kanske ett ställe där man anonymt kan tipsa om vilka det är som håller på.
Skulle säkert även vara bra för den ärlige som tror han gör ett klipp.
Du vet:Jag hittade inte reg.papperna,men jag skickar dom så fort jag kan.
Vi är många här nu som bara väntar på ett namn................
Häng ut dom med namn & adress för f..n.
NÄMEN DET FÅR MAN JU INTE!!!!.
Får man stjäla skotrar då?

 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Jag håller med dig helt, häng ut dom för ofentligheten så skulle dom nog passa sig.
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Hänga ut bara skotertjuvar? Varför? Då är det ju lika bra att göra hela svenska straffregistret offentligt på internet med bild och allt. Lär nog inte hända i första taget.

Lösningen är som vanligt att vi ägare måste skydda oss bättre. Bor i stockholm och kör i dalarna. Är alltid lika förvånad hur masarna beter sig, nya skotrar står helt öppet på gårdarna, ibland med nyckel i. Parkeras med packning och hjälmar liggandes helt öppet bland folk. Dom flinar lika brett varje gång en luttrad 08:a låser hem, uthus och bilar så fort man kommer åt.

Vänj er att gömma och låsa, det lär inte bli bättre.


 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Kanske man inte skulle hänga ut dom? Men ett register med alla stulna skotrar skulle vara något...
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Dec-03 kl 10:03 PM (CET) av 2stroke (moderator)]Börja ha maskinerna inlåsta och ha försäkring !
Man får aldrig bort dom som själ fattar ni inte det
 

hurtig

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Dec-03 kl 09:24 AM (CET)]Jag skulle också vilja se att tjuvar hängs ut med namn och allt därtill... men jag vill inte vara en moralkärring men om någon lägger upp ett register med namn och addresser på misstänkta skotertjuvar så kommer det säkerligen räknas som grovt brott mot personuppgifts lagen och kan ge upp till 2 års fängelse.
Det spelar ingenroll hur många skurkar man hänger ut för när 1 tjuv försvinner så kommer det alltid någon att ta dennes plats..
och på nätet så är man aldrig anonym, även om man försöker att sopa igen alla spår så går det att spåra...

Så skaffa riktiga lås, om man har tillgång till garage så ställ in den...
 
W

Wheemp

RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Ska nog inte vara nån större fara med stula maskiner på leden, i alla fall inte där jag bor, blir oftast stannad 4-5 ggr/året där dom kollar att skotern verkligen är registrerar på den som kör eller någon som denne person känner. Ganska litet samhälle så dom märker ganska snabbt om den står på någon helt annan. Så risken att en stulen maskin rullar runt på lederna här är otroligt liten eftersom den ganska snart plockas in av polisen, tycker det verkar konstigt är det bara i västerbotten polisen är ute och patrullerar på lederna lika mycket som på vägen?, det sker juh lika mycket brott på en skoterled som på en väg så jag tycker det inte är mer än rätt att polisen delar upp arbetsuppgifterna på både skoter och bil.

Vilket som så skulle jag tro att de flesta skotrar som stjäls nog blir isärplockade och sålda i delar, nog ingen som vågar sig på att sälja en hel maskin utan papper som tydligt varit svenskreggad tidigare.
 

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Man borde kunna söka på chassinummer i bilregistret och inte bara reg. nummer. (kanske går för vägverkets personal, dock ej för oss dödliga).
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Dec-03 kl 05:24 PM (CET)]Men hur ##### länge ska vi dallta med tjuv##vlarna, och bara finna oss i att det är vi som får betala via försäkrinspremier och lås för flera tusen.
Man ska väl kunna ställa skotern var som helst utan att någon du ##vel har nått på den att göra.
Saudi Arabien har bra lagar för tjuvar dom tar bort en hand och en fot för snatteri.
Men så har dom heller inget stort problem med stölder, vet en snickare som var där och jobbade när dom kom dit så hadde det varit en bilstöld, och under dom tre månaderna som han var där så var det förstanyheter på varje nyhetsändning.
Det tål att tänkas på.
Dom tog aldrig in sina verktyg när dom gick hem för dagen och det försvann aldrig en endaste pryl, VARFÖR???
 

fjellstrom

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Piteå
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Blir svårt för tjuvarna att köra skoter med en hand...Nä men ingen är väl så dum att han köper en skoter utan papper om den inte är mycket gammal...
 
B

Banne

RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Ett register över alla stulna skotrar är en bra idé, uppgifter som regnr, chassienr och bild på skotern så är det lättare att identifiera en stulen maskin om man skulle råka träffa på en. sannolikheten är ju dock liten, då dom flesta verkar försvinna till norge, men det var ett gäng som härjade här i kiruna och stal skotrar mm, sen körde runt med dom här.. så det finns en hel del j*vla tjuvar, och en hel massa av dom är också väldigt trögtänkta
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
RE: NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!!

Det finns ju ett register med efterlysta saker.
Gå in på http://www.larmtjanst.se/Home/
Å klicka på terräng under efterlyst eller på http://www.larmtjanst.se/Efterlyst/Terrang.aspx direkt
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tjuvar !

[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Dec-03 kl 10:13 PM (CET)]Svar till : "GeK"

Du får ursäkta men du resonerar precis så som man INTE skall göra.
Mao. som en typisk storstada människa....

Man SKALL kunna lämna sin egendom helt öppet
oavsett var i Sverige man befinner sig !!

Det hör till sunt förnuft & god uppfostran att fatta att :
"Det som är mitt är mitt och det som är ditt är ditt" etc etc....

Jag menar inte att man skall lämna nycklarna i , men jag skall inte behöva låsa in varenda liten skruv bakom lås och bom
Detta skapar bara ett dåligt sammhällsklimat !!!