Nu sticker jag till fjällen

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Så var de dax att dra till Jäckvik till tisdag med familjen och vänner. Blev sjukt orolig igår när jag kom hem från jobbet och pojken 3 år var kokhet och hade 39 graders feber. Då var de kört tänkte jag, men så idag var de helt andra bullar, så fjällen here we come..

dock har jag ingen egen skoter än utan de köpet får vänta till nästa säsong, blir nog commandern om inte arctic cat kommer med något som övertygar, möjligt att någon av de nya switchbacks kan komma på tal.

Nu får jag istället nöja mig med farsans yeti 1000. nåja blir ju mest att njuta på ett renskin på fjället, och när man ska dra allt möjligt med sig ut så är inte yetin så dum. Bara man håller sig på leden :amuse:
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Drar imorgon(fredag) jag med! Satan så kul det ska bli, hoppas på fint väder =D
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Drar till fjällen på söndag jag med, vemdalen då :) ska bli skönt å åka lite i skidbacken :)
Synd att min skoter står på verkstan bara :(
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ändringar! vart att fara till Årrenjarka ändå :p
 
Last edited:

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Då var man tillbaka, och kan summera att de var blåsigt men ändå helt ok, fick väl lite färg i ansiktet.

Jäckvik har köpt in en pistmaskin i år samt sladd till dito bara för ledsystemen, mötte dem när jag själv var ute med gallersladden. Grymt fina leder var det.

Har dock en fråga om Yeti 1000.. tycker den drar väldigt dåligt på 2:ans växel och de där klippet i motorn är borta. Den segar sig mera iväg, och så har den inte varit förut. Någon som har en ide vad som kan vara problem?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Variatorremmen börjar bli dålig är väl en klassiker... Hur ligger den i sekundären?
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Variatorremmen börjar bli dålig är väl en klassiker... Hur ligger den i sekundären?
Bra fråga, är inte speciellt kunnig vad gäller hur den skall ligga. Sedan är jag i Piteå nu och skotern i Jäckvik 27 mil bort.. får kolla de till påsk.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Har pratat med brodern som är uppe i stugan nu och de verkar inte vara nått fel på remmen, han bytte till en ny men det är fortfarande samma. Väldigt orkeslös i början på hög växeln. Kan de vara så att skotern har för hög växel när man ska iväg, att de därför känns som den är svag? tips, trix