Ny nikasil

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ska skicka iväg en cylinder till snopron för ny nikasil. I mina hojkretsar är det blixtensracing som gäller, vart skickar ni och har för erfarenheter?
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Jag har skickat mina cylindrar till http://www.racingkonsult.com/ och blir lika nöjd varje gång.
Blixtsnabb, väldigt kunnig, trevlig och grymt resultat. Tog 2 veckor totalt för 2 cylindrar som spikat sönder överkanten ordentligt och således krävde svetsning på båda att komma tillbaka i nyskick, notan hamnade då på 5200:- inkl. frakt för allt.

Har inte provat någon annan men kan inte annat än att rekommendera! :)
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Har helst en svensk mellanhand som sköter frakten och betalning, det låter inte alls dumt Neko så det blir nog dom eller Blixtens! :)
 

fippen

Välkänd medlem
29 aug 2011
310
0
16
finland
hade en cross cylinder till nikasilproffsen, blev riktigt bra! tog lite länge bara vill jag minnas...
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Vad jag har förstått skickar samtliga firmor i Sverige cylindrarna till England/Nederländerna/Belgien. Verkar inte finnas kompetens/resurser här. Eller har jag fått det om bakfoten?

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
skicka inte till blixtenracing har vid 2 tillfällen fått hem felaktiga cyllindrar, (förstora), skicka till racing konsullt där ha de alltid blivit rätt, och är väldigt seriösa, till skillnad från blixten som inte tar sitt ansvar mot kunden
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
skicka inte till blixtenracing har vid 2 tillfällen fått hem felaktiga cyllindrar, (förstora), skicka till racing konsullt där ha de alltid blivit rätt, och är väldigt seriösa, till skillnad från blixten som inte tar sitt ansvar mot kunden
Okej hade faktiskt tänkt skickat till blixten så tur man får info härifrån först! Ja låter som racingkonsult är det bästa alternativt, tack för infon:)
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Vad jag har förstått skickar samtliga firmor i Sverige cylindrarna till England/Nederländerna/Belgien. Verkar inte finnas kompetens/resurser här. Eller har jag fått det om bakfoten?

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
Det jag hört är att det är miljö bestämmelser kring nikasilen som ställer till det i Sverige?
 

enslow

Välkänd medlem
8 jan 2007
218
4
18
Jag skickade för länge sen en suzuki cylinder till racingkonsult för ny nikasil.
fick tillbaka den och monterade med ny suzuki orginal kolv.
Efter ca 5mil så tappade jag kompet på den cylindern och upptäckte repor i cylindern.
Kontaktade racingkonsult som sa att jag monterat fel kolv för dom hade inte gjort nåt fel.
Kontaktade då Suzuki och berättade historien och dom sa att dom skulle kontakta racingkonsult.
Efter ca 1 mån fick jag en ny cylinder av racingkonsult och frågade då dom vad som hänt.
Fick till svar att dom ville inte uttala sig om ärendet men att jag skulle vara nöjd.
Givetvis var jag nöjd men tycker att dom skulle tagit på sig felet direkt.