Nya skoterfilmer

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Äntligen!

Laddar för fullt! (Så "för fullt" det går med ADSL...)

Det var länge sedan det släptes nån svensk film så man har ju längtat, hoppas att den är bra!
Vilka är det som gjort filmen, nån här på forumet som vågar presentera sig? :)

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Berg och dalar...

*Host, host*
Inte för att vara taskig men är det kanske dags att ha lite gallring på vad ni tar emot på Norrland?

Jag menar, 1m40s, 362MB och sämre bildkvalla än jag fick när jag filmade med min gamla Trust-kamera... :(
Det är alltså Mongo Series det handlar om.
Innehållet är väl sedan en annan sak, bilden var ju så dålig så man inte kunde se om dom hade bra uppsikt men att skjuta raketer efter gångvägar är inget jag uppmanar till i.a.f.
Ett sista tips: komprimera filmen! Med vad som hellst bara ni komprimerar den, DV-format är inte särskilt smidigt när det ska laddas ner från nätet.

Men man ska väl inte bara gnälla, vår käre konkurent Ljunggård ska ha beröm för "testride". Alltid lika vass både filmning och redigering! :)

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Äcksgäjms najn

Nu kan man se snocrossfinalen från årets X-games på EXPN.com!

Ett ganska tråkigt race där det egentligen bara handlar om Morgan och Hibbert, som vi vet så drar Morgan det längre strået men det är bara på håret att det ska bli omvända resultat!

Men banan! Oj, vad härligt det ser ut när kameran följer Morgan längst en raka, det måste ju vara mycket roligare att köra på såna banor där hoppen är anpassade så att man kan få till en skön rytm om man kör i rätt hastighet än dom svenska där det bara gäller att dämpa alla "uppförsbacke-landningar"...
Ja, jag har ju aldrig tävlat så man ska väl inte uttala sig men efter att ha sett den här finalen blir man sugen att prova!

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Första filmen från Spunkbastards Showdown in Pite: Pite Showdown[10 Mb]

Trailer till en kommande film, fortfarande med sitt opassande namn: Trailer 2b2d[12 Mb]

Hakke leverarar lite race + fsx-film: Holeshot 2005 big jump jam[188 Mb]

Mer fsx-film från Hakke med fokus på: jerry jonsson 2005[119 Mb]

Från killarna i finland och FireHeads.cjb.net: winter vol 2[28 Mb]

Men seriöst. Är det ens nån som bryr sig om att jag postar uppdateringar här? Det verkar fan dött.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Skoterfilmer sökes!

antic skrev:
Men seriöst. Är det ens nån som bryr sig om att jag postar uppdateringar här? Det verkar fan dött.
Förstår att det känns som onödigt jobb, men tråden har ju en bra bit över 2000 visingar så visst läses den!

Men vad har hänt med alla filmpulare?
Jag tycker att det kommit mycket färre filmer i år än det gjort tidigare, och inte verkar det som att någon av dom som filmar håller till här på forumet. :(
Komigen, ta och presentera era egna filmer, det är ju mycket roligare om man kan kommentera det man ser och som filmare tycker jag att det borde vara roligt med lite åsikter!

Det behöver inte vara några märkvärdiga klipp, alla är vi ju amatörer och ett hopp på 10m kan vara mycket mer underhållande än ett på 70 om allt runtomkring är bra gjort, om vi får några som vågar stå för sina filmer så lovar jag att visa upp några klipp också!