Jag lärde mig köra på en Indy Trail -8x. De fungerar sålänge man inte rör något (kolvbyten är bara bortkastat, brukar sluta med en hel motorrenovering som är dyrare än skotern). Bara man fettar in, spänner kjedjan och byter olja i huset en gång om året håller de i evigheter. Fast jag rekommenderar att ta bort separatsmörjningen, den är inte överdrivet pålitlig på de äldre härkarna.
Och för din egen skull, tänk inte alltför mycket på utseendet. ET, Phazer och de äldre trail är utmärkta skotrar att börja på som håller vad du än gör och inte alltför tunga (en ET lyfter du med en arm).
Tycker det vore galenskap att lära sig köra på en 700/ngt hk-monster.
Vmaxen räcker till min förmåga fortfarande, och jag kommer in på 3e säsongen och ligger på ~500mil hittills. Nej, jag är inte dålig. Men jag försöker att se realistiskt på mig själv.
Och ett tips till, kör inte för hårt första säsongen. Misstagen kommer, var så säker. Låt de komma i lagom hastighet och på en billig skoter och en sak som inte kan sägas för mycket: använd skallen.
och MÅSTE du nu leka av dig, så gör det där inga andra kan råka illa ut.
och btw, Indy Trail tål bevisligen volter på blankis, frontalkrockar med träd (tar en stund att rikta balkarna och avgasröret bara, gjort på en kväll om man arbetar hyffsat effektivt) och körning på mindre lämpade underlag...
Fast det där brukar komma då man suttit i sadeln ett tag och får en övertro på sig själv.
Nu ska jag inte predika för mycket, olyckorna händer ändå så småningom. Men försök att se till så det tar så lång tid som möjligt.
Och för din egen skull, tänk inte alltför mycket på utseendet. ET, Phazer och de äldre trail är utmärkta skotrar att börja på som håller vad du än gör och inte alltför tunga (en ET lyfter du med en arm).
Tycker det vore galenskap att lära sig köra på en 700/ngt hk-monster.
Vmaxen räcker till min förmåga fortfarande, och jag kommer in på 3e säsongen och ligger på ~500mil hittills. Nej, jag är inte dålig. Men jag försöker att se realistiskt på mig själv.
Och ett tips till, kör inte för hårt första säsongen. Misstagen kommer, var så säker. Låt de komma i lagom hastighet och på en billig skoter och en sak som inte kan sägas för mycket: använd skallen.
och MÅSTE du nu leka av dig, så gör det där inga andra kan råka illa ut.
och btw, Indy Trail tål bevisligen volter på blankis, frontalkrockar med träd (tar en stund att rikta balkarna och avgasröret bara, gjort på en kväll om man arbetar hyffsat effektivt) och körning på mindre lämpade underlag...
Fast det där brukar komma då man suttit i sadeln ett tag och får en övertro på sig själv.
Nu ska jag inte predika för mycket, olyckorna händer ändå så småningom. Men försök att se till så det tar så lång tid som möjligt.