Nybörjarskoter

Klas

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sthlm
Vad skulle ni köpa för nybörjarskoter?
Jag vill inte ha Arctic eller Yamaha. Jag skulle vilja ha en 440 lr 500. Jag kör mest på led och hoppar men det är ju roligt om den tar sig i snö också. Den ska inte ta så mycket bensin och den ska vara lätt. Men det som är viktigt är att den går hårt, tittat på en mxz 440, 583 och polaris xcr 440.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
>Vad ska man satsa på? Jag
>vill helst ha en 440. Är det
>mycket jobb med dem?

ja, dom är ju mer pressade redan ifrån fabrik. så kolvbyten osv sker oftare än typ en 500-600cc.

 

Klas

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sthlm
Är det jobbigt att byta kolvar? Är det massa annat man måste hålla koll på som man inte behöver på andra skotrar?
 
A

addas

haha jo det e jobbigt om man inte vet vad man håller på med och kolvar e inte direkt billiga
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Nybörjarskoter..........

[Uppdaterat: Senast editerat den 26-Oct-03 kl 11:06 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 26-Oct-03 kl 11:04 PM (CET)]Hej !!

Vad får den kosta ???

Jag skulle just med tanke på att du vill ha en "Nybörjarskoter" ta en 500'a.
( Vätskekyld )
Alla 440's är svår inställda rackare som behöver lite mer omvårdnad/pyssel ifrån sina ägare !!

Vad prioriterar du ?
Maximal fjädring = LYNX !!
Mest lättkörd = Polaris !!
Driftsäkerhet = Yamaha !!






 

Redje

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Älvsbyn Sverige
RE: Nybörjarskoter..........

[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Nov-03 kl 11:18 PM (CET)]En tison helt klart :)
Eller så inte... Kanske en ski-doo mxz 550F ?
 
K

KTL

Om du är nybörjare så tycker jag att du ska satsa på en lynx. Det är fina första skotrar och en 500 är perfekt om man är nybörjare, ej 440 det är lite mer jobb på dom (lite mer underhåll mm.)Köp dig aldrig en ny 440, du kommer vilja byta eftersom du blir bättre att köra. Köp en som du tänker ha ett tag och lära dig köra på riktigt :7 sen är det bara att byta upp sig.

/// Zecond Zeason Raider :)
 
?

...

RE: Nybörjarskoter..........

En mxz 440F får inte så slött som man kan tro... Ta å provkör en.