Nyrenoverad summit 800-2010 och nu lyser templampan hela tiden??

rillo

Välkänd medlem
25 okt 2005
146
0
6
aevlsbyn
Har precis renoverat motorn bytt lager och kolvar och glad i hågen ska man provköra.. men den varnar för överhettning direkt och den misständer, går väl i nå strypläge för den tror den är överhettad?

vad kan ha hänt ? kan tempgivaren gått sönder? Kan man koppla ur den och köra eller blir det något annat strypläge då ? tack för snabbt svar hade tänkt köra imoronbitti!
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Trasig tempgivare eller kortis i kablaget.
Nej du kan inte bara koppla ur den. Måste finnas ett motstånd annars varnar den
 

rillo

Välkänd medlem
25 okt 2005
146
0
6
aevlsbyn
har inte luftat men fick fylla på då jag hade kört runt kvarteret så det verkar ju gå efter.. märker skotern direkt ifall det är en luftficka?? för övrigt så började templampan lysa sist jag körde så jag hann precis köra in i garaget och parkera, den var halvskuren då.. det kan inte vara kvar nån felkod eller nåt?
 

rillo

Välkänd medlem
25 okt 2005
146
0
6
aevlsbyn
köpt en givare för 900 spänn men inte nå jävla ändring där inte.. gått igenom alla kablar jag ser kopplat ut och in kontakter osv... men verkar ju vara nått med just tempen eftersom den lyser..

Kan säga att lampan började lysa ca 30 meter från garaget före renovering så jag körde direkt in i garaget och stängde av. sen tog ur motorn..

kan någon slags felkod sitta kvar i maskinen ? går det koppla in någon dator i skotern och kolla vart felet är? om jag lämnar in den dvs.



nyköpt skoter.. hinner ju inte köra denna säsong ett skit! :(
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
har du batteri på skotern? ta isof av polerna från batteriet och vänta 10min och anslut dom igen.
du skriver att det kommer direkt menar du då att du startar skotern och samtidigt som den startar så lyser lampan? har du försökt blåsa igenom glykolen så den pressas ut i alla slangar eller har du bara fyllt på och startat?
 

rillo

Välkänd medlem
25 okt 2005
146
0
6
aevlsbyn
kabeln från tempgivaren och en från gasarna satt fel.. och dom gick såklart sätta fel också, samma kontakt. aja men nu går den!