Nytro bussning för styrstång

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Är det någon vänlig själ som har måtten på övre bussningen samt c\c mått hål, på nytron? ni som monterat oft relocator borde ha den liggandes lös. =)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hmmm, är det inte enklare att skruva loss din egen? Jag har inga problem att mäta, men det måste vara lättare att nåt blir fel om jag mäter än om du gör det...
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Hmmm, är det inte enklare att skruva loss din egen? Jag har inga problem att mäta, men det måste vara lättare att nåt blir fel om jag mäter än om du gör det...
Som sagt skotern står en bra bit här ifrån, och dom gångerna jag åker till den är det oftast för att köra den :) Jag bad inte någon skruva lös sin för att mäta.
Antingen kan man mäta och då blir det inte fel eller så kan man inte mäta och då blir det fel. Hade tänkt snickra ihop ett par "zmeagol relocators" någon kväll till mig och stecka så vi kan montera nästa gång vi ska iväg och bränna.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Problemet blir väl att få till den nedre bussningen på styrstången. Du kommer ju att ändra vinkeln på styrstången och då behöver den nedre bussningen vara anpassad för det.
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Nej det största problemet är väl att jag inte startade en tråd och bad om hjälp hur jag ska gå till väga för att flytta fram styrstången? Allt jag är ute efter är mått på övre bussningen inget annat. Och jag vet att oft gör en sats som är jättebra, men jag vill bygga en själv för det tycker iaf jag är roligt.
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Om du får till det kanske man kan köpa en av dig:D
Tyvärr har jag inte min skoter heller här annars hade jag gått ut och mätt