Nytro handtags värmare

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
Tänkte jag skulle fixa handtagsvärmarna idag så dem funkar hela tiden (less på att dom aldrig blir varm) så koppla dem på ett relä som startar när lyse startar, vidare till en vippkontakt med 2 lägen 10w och full kräm, men nu fick jag felkod 81 som är h-värmarna, nu till frågan borde det inte gå att sätta ett motstånd med samma ohm motstånd som h-värmarna på orginalkontakterna som går till datorn och på så vis lura datorn och få bort felkoden? (vill inte lägga ut 2000kr på yamaheaters) och det vore ju bra om någon visste vilket motstånd h-värmare har!? tacksam för svar!
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har ett plug and play yamaheater kit till nytro över om det skulle vara av intresse.
Priset är förhandlingsbart!
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
okey tack för svar! då ska jag försöka få tag i motstånd ikväll så återkommer jag med resultat!
 

Rogerh

Välkänd medlem
25 dec 2007
128
0
6
Sjekk ut www.ty4stroke.com och yamaheater.com.
Bestellte en ifrån usa til min Nytro och de funkar som hell... Blir riktigt varma handtak føre varningslampen for varm nok motor slukker.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har bytt till handtag och nya värmare från -11, vart mycket bättre värme efter det... tror dock att jag skulle boosta värmen ännu mera med yamaheatern men jag ids inte mickla mera just nu.
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
jag satte då dit ett motstånd som var på 5.6ohm och nu försvann felkoden iaf :) och allt detta kostade ca 100kr och 2 timmars grejjande så detta var lätt vart iaf! tack för ohm värdena marcusx! mkt hjälpsamt!
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Återkomm gärna med lite info när du testat ett tag, om jag fattat det rätt så kör du värmarna direkt på batteriet (via ett relä)?
Hur fick du till 10W läget och hur varma blir dom då?
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
jo jag ska göra det! fick 10w läget då pappa bytte handtagsvärmen på sin skoter och då blev kablaget som följde med snopro h-tagsvärmarna över så tog bara det! har inte hunnit prova så länge än, men återkommer när jag provat ett tag!
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
nope det visste jag inte men tack för infon, första turen funkade då allt fint! :) och handtagen blev då faktiskt varma! :)