Nytro som går lite ojämt!?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
På xtx är det märkning på sekundären hur som helst så löste det sig men var sitter styrboxen? På höger sida om man sitter på skotern eller är det längst fram vid verktygsväskan? Tycker faktiskt att min blödrar lite direkt när man rör gasen.
Styrboxen sitter precis bakom verktygsväskan.

Min skoter gick lite dåligt igår igen men då var det visserligen + 5 grader men idag nu när det är minus igen så gick den fint igen. Ska de vara så känsliga för temperaturer?

Ett annat tips kan vara att sätta verktygsväskan i en plastpåse då det annars kan vara hopplöst att få upp dragkedjan när det kommit in massa snö och is som frusit fast vid dragkedjan och det blir även mkt lättare att dra upp hela väskan ur sitt "hål"
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Styrboxen sitter precis bakom verktygsväskan.

Min skoter gick lite dåligt igår igen men då var det visserligen + 5 grader men idag nu när det är minus igen så gick den fint igen. Ska de vara så känsliga för temperaturer?

Ett annat tips kan vara att sätta verktygsväskan i en plastpåse då det annars kan vara hopplöst att få upp dragkedjan när det kommit in massa snö och is som frusit fast vid dragkedjan och det blir även mkt lättare att dra upp hela väskan ur sitt "hål"
Har redan råkat ut för detta med vertygsväskan, ja idag hade vi oxå +5 och den gick inte riktigt rent men jag ska ta o kolla hur den är ställd.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Om du följer kabelstammen som går från styrboxen och bakåt mot/förbi expansionskärlet så sitter det ett vitt litet stackars kontaktstycke, som är "pluggat" med en grön kabel fasttejpad runt kabelstammen. Jorda den rackarn så kan du justera Co:n. Justera i små steg och prova dig fram.