Nytro turbo skenande laddtryck

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Jag skulle inte rekomendera att borra hål i klockan på trycksidan i alla fall då det kommer spilla ut laddtryck där som i sin tur igentligen ska påverka klockans rörelse.
Det är inte på trycksidan hålet görs, det är på fjädersidan, på andra sidan om membranet.
När membranet går sönder gör hålet varken till eller från.
Tror du att MCX skulle rekommendera att man gör hål i klockan om det skulle riskera att kontrollen av laddtrycket påverkas???
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Men dåså, konstigt att det blir vatten på den sidan då det brukar vara är en tätning som ligger mot wastegate staget. Vore bra om ni i framtiden är tydligare med detta när ni rekomenderar håltagning så folk inte borrar på fel sida och orsakar höjt laddtryck av ren okunskap.

På min mcx utrustade Nytro frös slangen till klockan ihop, konstigt att det inte ligger boost cut inlagt från början
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Men är man så dum att man börjar borra hål för att det står på ett forum på internet, utan att först ta reda på vart så får man skylla sig själv.
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Du anar inte, har mappat runt 40 bilar och har sett både det ena och det andra man inte trodde var möljigt att göra fel på :)

Dessutom är det ju så att på en nytro turbo dras det med vatten genom filtret för eller senare och det kommer tillslut att hamna på trycksidan av wastegate klockan (som i mitt fall)