Nytro Turbokitt VS Skidoo800 renegade

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Tja har en kompis som är på väg att byta skoter å är i valet å kvalet om han ska fortsätta med Ski-Doo 800 kort/halvlång 44 matta lr köpa en Nytro som är turbokittad till 240 hk 44matta m.m. Kör både led å bredevid gillar att köra rulle å klättra lite. Vilka för å naktdelar finns det med Nytro har en Lynx åf som säger att Nyttron krånglar mycke? och en yamaha åf som säger att dom bara går å går 2000 mil inga problem :hmmmm:
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Har ägt 2 st Nyttros och 250 mil på första och inga problem förutom ena hantagsvärmaren dog....Åker nu 270 hp kittad XTX och 550 mil på mätaren och samma sak där med handtagsvärmaren.Inne på 3 remmen. Skulle aldrig köpa någon sorts två cylindrig (Vibrerande åka bärgnings snöre hem) 2 taktare...Och problemen ski-doo har med flexande chassin och remproblemen ska vi som åker Japanskt bara skratta åt.....Men ok Ski.doon är lättare. Skulle vilja veta vem Lynx åf är.......
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
hade de vägt lika mkt hade jag provat nytron,
nu har jag inte kört den, men jag har lyft på dem, torr, i butik...

jag är skicklig på att köra fast iof, så jag gör de rätt ofta, till min brors förtret,
.. med det sagt så kan jag hänvisa att nytron är tillräckligt tung för att min bror hellre
skulle låta mig frysa ihjäl i skogen än att hjälpa mig lyfta lös den 2ggr innom samma dygn.. '
vi är inte ovänner så att han vill att jag ska dö ensam i skogen, men nytron kommer vara
tillräcklig för att han skulle göra det.. .. fast de känns ju inte när man kör, kanske.

är jag svag? kanske, får köpa mig en apex med styrservo så jag inte blir så trött i armarna.
är min bror svag? nej.
Skrattar vi båda åt nytron? nej den ser jävligt badass ut. och 240hk är väl övertalande..

Vad äre för årsmodell på Renegaden?
är nytron kort? 240hk på en kort skoter med 44mm kam?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
dom väger väll faktiskt inte så mkt mer? är ju bara att mkt vikt är placerat långt back, vilket gör att den känns tung när man lyfter lite.

vad jag hittat så väger nytro 275kg och renegade 800 261kg
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Om jag hade råd hade jag helt klart köpt min en nytro turbo, men det kommer hoppas jag :) är bara 20år än så länge ;)
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Renegaden låg på blocket men är tydligen såld tror de var en -08 Nytron är en -08 rtx som är förläng till 136" och 44 matta. Sen angående åf så vill jag inte gå ut med namn. Det är väl så att dom flesta åf försvarar sitt märke och hör bara dom negativa sakerna om andras maskiner försäljnings knep deras maskiner är ju bäst kör själv en Lynx Boondocker och är nöjd hitills bara gått 75 mil
 
Last edited:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Ah ok, trist att den åkte utan att du fick känna lite på den.
men de finns fler

avg vikten, de e vad jag känner det enda värt att hänga upp sig på.
annars verkar nytron vara en kanon skoter.. att den har mkt vikt bak håller jag inte med om,
den var ju oerhört framtung. Att en bakmonterad turbosats jämnar ut viktförhållandet de håller
jag med om, att det blir en stor skillnad, de tror jag inte.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nja asså menade bara att dom har mer vikt back än dom flesta skotrar , inte att de mesta av vikten ligger där. å som sagt man känner inte av vikten hos nytron förns man sitter fast. å me turbo så borde man inte fastna så ofta:p
 

Paran

Aktiv medlem
6 dec 2010
53
0
6
Arbrå
Fulltankad och körklar väger min Nytro 264kg. Det är iaf vad det står på sidan av tunneln. jag är iaf supernöjd med min maskin.