Vi var på Skärtorsdagen ute med 2 skotrar + sladdar och 206an med sladd, för att jämna av och trampa lederna efter sista snön.
Värstingsladden akom 2006an på Snallarleden ner mot Abborrträsk
På väg hem, resultatet blir ju perfekt.
206an på Nasaleden vid Vittjokk.
206an är otroligt smidig trots sin storlek
Äh, än är de väl inte kört Körde 8mil i på påskafton, gott om snö å inge vatten alls upp mot knäsjön, dock var nån bäck öppen, men vattenåka är ju kul kraftlinan mellan långsele å graninge var dock rätt risig, var åkbart, men inte mer, tittade fram stenar lite här å där... Kanske blir nån kortsväng i veckan eller till helgen, sen 8 långa månader i garage :bawling:Nu är det totalt färdigåkt runt Sollefteå/Långsele. Spåren börjar bli bara ner på backen och bäckarna rinner överfulla. Var ute på en kort tur förra lördagen, men vände snabbt eftersom man gled av leden hela tiden. Och påvägen hem tvärdog skotern Ingen gnista ingenting
Det är väl BV 309 ("Skalman") du menar antar jag, har inte provat den själv, men dom har haft den på prov uppe på AJB.Nu d*****r stig är det bara o sälja articen så kan du åka 206a hela dygnet.
Den nya hägglundan har varit på gång några år jag har provkört han när vi låg på krikshögskolan i Motala en värsting kan jag låva.