Vågar man fråga, hur måmga timmar du har i garaget för att bygga "Monstret" :evil: ?
Och hur mycket pengar har du lagt ut ? :hmmmm2:
För även om det är mycket begagnade delar, så misstänker jag att det ändå måste bli en hel del klöver du lagt ut.
Som jag skrev i tråden på Sävarturbo:
Byggde på en annan maskin först i tre år för att endast provköra några kilometer och upptäcka att det inte funkar...
Börja på en ny (denna), byggde c:a två år innan man kunde ta första provturen. Sen dess har jag kört en hel del med den och haft väldigt få haverier. Var orolig först att det skulle gå sönder nånting hela tiden men har varit ganska förskonad faktiskt...
Byter till en starkare motor nu så att man ska kunna hålla lite bättre fart när man är ute och sladdar...
Hur mycket jag lagt ut... Inte mycket faktiskt, 10k kanske som den är på bilden...
Nya motorn med låda och turbo är c:a 7k
Hade otroligt mycket flyt med grejer när jag byggde den, hittade motor och låda för en 500:ing.
Banden är kasserade pistmaskinsband från en firma här i byn, gummit fick jag, kamprofilerna betalade jag skrotpris för, 7kr/kg
Kände en kille som skrotade bilar, gav honom tre skrotbilar som jag hade stående mot att jag fick plocka så mycket grejer jag behövde från hans lager... Jobbar så man kommer åt hydraulgrejer, slang, kopplingar mm...
Som sagt. Mycket flyt...