Ockelbo 300

Kameltoen

Medlem
23 jun 2010
20
0
1
Sävar
Tjena allihop! Är ny i forumet :)

Fick med mig två gratis skotrar igår! En rajd och en Ockelbo 300 ;)
Rajden fungerar men ockelbon skulle de behövas lite nya delar till! Så jag undrar om någon kan tipsa om ett ställe man kan köpa orginaldelar till ockelbo 300? Skulle t.ex behöva nya variatorskivor och en vindruta! Tacksam för svar! :)

Mvh
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej.

Vad är det för Ockelbo 300?

Årsmodell och typ?

MVH L-O
 

Bennet

Välkänd medlem
6 jan 2005
336
0
16
Lycksele/Umeå
www.rave643.tk
vet inte om jag gör dig besviken eller glad, men skulle tro att den är lite äldre än 75. min gissning ligger på 69-70 kanske 71, har inte riktigt koll på hur man ser skillnad på dom. men den ser riktigt fin ut.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
vet inte om jag gör dig besviken eller glad, men skulle tro att den är lite äldre än 75. min gissning ligger på 69-70 kanske 71, har inte riktigt koll på hur man ser skillnad på dom. men den ser riktigt fin ut.
Ja om inte du kan se skillnaden, vem kan då? ;)

Vi skulle sammanställa en lista med saker som är karateristiska för vissa årsmodeller.

Vad tror du om det Bennet?
 

Bennet

Välkänd medlem
6 jan 2005
336
0
16
Lycksele/Umeå
www.rave643.tk
Ja om inte du kan se skillnaden, vem kan då? ;)

Vi skulle sammanställa en lista med saker som är karateristiska för vissa årsmodeller.

Vad tror du om det Bennet?
man får hoppas att någon kan se skillnad.
kan vara en ide att skriva en lista över vad som är ändrat mellan modellerna, nackdelen är som vanligt att är det där ryktet att dom tog dom delarna som fanns närmast när dom byggde maskinerna på Ockelbo.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Håller med Bennet dära, den där pakethållaren du har bak fanns väl bara fram till 71 ?
Sen kom de väl en större historia ?

Måste du köpa nya delar ? Annars sänd mej ett pm så ska jag se vad jag kan rota fram, har en hel del liggandes..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ni som Ockelbos, kan ni inte lägga ut lite mer bilder.

Här kommer biler på några av mina. (några saknas på bilden)
 

Attachments