Ockelbo 600 -77

Putte_583

Aktiv medlem
4 jan 2008
50
0
1
Rombäck
Vilka skotrar har samma boggiehjul som på min Ockelbo 600-2 77års.!? Vet av ett sno-tric chassie som står,dom kanske passar!? :hmmmm2:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Vilka skotrar har samma boggiehjul som på min Ockelbo 600-2 77års.!? Vet av ett sno-tric chassie som står,dom kanske passar!? :hmmmm2:
Kan gå från en Trapper.... 600 eller så..... men du kan väll fa till skroten och söka, där finns det alltid att hitta småplock! :D kan ta en 50 lapp för en vagn för dom blir glada av att bli av med vagnarna! Eller så kan du ta från en Aktiv 600, för dem mesta av dem där vagnarna passar på en hel del olika maskiner. För tror nästan att det enda som skilljer sig på 600 vagnarna är hårdheten på fjädrarna och hjulen så klart ;) Men inte säkert... För en Ockelbo vagn passade i min Trapper 602! Dock är dem för mjuka för min kaloss på 300kg i jämförehen på 280 kg Ockelbo, man märker skillnaden!
(satte alldrig på plats vagnen men genom att stå på axeln kände jag skilnaden, men dom hade detsamma axel längd)
 

Putte_583

Aktiv medlem
4 jan 2008
50
0
1
Rombäck
Tack för tipsen...Synd att jag bor en bit bort från skoterskrot...Tror att Kramfors är närmast(Ådalen). En annan fråga, byta olja i växellådan. Kan det hjälpa när den kan vara tjurig att få ur och i fram/Back!? Eller är det drev m.m som är slut...Har inte skruvat Ockelbo,var upp till fars "boa" och hämtade hem den för lite översyn...Dom är ju klenoder som man bara måste ta rätt på...:rock: