Olja till Polaris Dragon 700

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Hej, tänkte kolla vilken olja man ska köra på?
Räcker det med Biltemas Snöskoterolja eller behöver man köra på värre grejjer?
Ska man köra med Polaris egna olja eller finns det bättre oljor att tillgå? Vill/behöver inte snåla på denna punkt, men om biltemas fungerar och det sparar mig nån krona gör det ingenting.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Åk på oljesäljarna på storheden och köp texacos racingolja(Motex 2T-SX),funkar grymt bra och ryker/luktar lite.
Den är både bättre och billigare än biltemas.

Jag har kört på denna olja i 5 skotrar och kommer fortsätta så länge det går få tag på den.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Bättre olja än Polaris egna VES Gold är svårt att få tag på, sotar knappt nånting alls på avgasportar etc.... inte billig dock.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tycker också att VES Gold är riktigt bra. Tycker inte den är så farligt dyr heller med tanke på hur nöjd jag är med den.
Brukar köra på den jag med, kanske ändå mest beroende på den angenäma lukten (som det var tidigare?) senaste dunken jag köpte luktade inget tutti-frutti, har dom ändrat på det?

Lite beroende på hur många liter olja man gör av med per säsong kanske men inte så stor ide att snåla på oljekostnaden om man är nöjd med sin "dyr-olja"
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Förra polaris oljan hette ves gold och luktade tutti-frutti, nästan så man blev sugen att dricka :) nu heter den ves gold plus och luktar inte nå gott längre.

Men skidoo måste ju nästan ha den värsta oljan till lukten, de svider i ögonen o luktar starkt när man ska hjälpa lös en e-tech.