oljepump fråga? Lynx enduro 700 -01

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Tjenare jo har nyss köpt mig en Enduro 700 -01 och undrar om nån har någon erfarenhet om oljepumparna på dessa om dom brukar haverera eller om dom brukar hålla bra? Jag har kollat runt här på forumet men har inte hittat nått om oljepumpar. Skotern har gått 550mil om nån undrar :D

Skulle vara tacksam för svar för vill inte direkt att skotern skär mitt ut i ingenstans :)
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Haveri på just oljepumparna har jag inte hört något speciellt om på dessa modeller. dock kan du slänga ett getöga och kolla så vajern till pumpen ser fräsch ut och att den även sitter fast korrekt nere vid pumpen.
 

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
De sitter bra pumpar brukar inte bli nå fel på dom. De enda är att fjädern brukar bli slut och orka inte dra tillbaka pumpen efter gaspådrag så den får kan få mer olja en den ska :D
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Okey det ska jag kolla upp:) vet ni är det nått annat jag ska hålla koll på?

Har även sett en liten "lapp" på skotern där det står 98 E Superplus (har jag för mig) farsan säger att den ska köras på 98 oktan men ska jag verkligen göra det? har för mig att det bara är racing maskiner som gör de. Eller ska jag bara he i vanlig 95?
 
Last edited:

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Okey det ska jag kolla upp:) vet ni är det nått annat jag ska hålla koll på?

Har även sett en liten "lapp" på skotern där det står 98 E Superplus (har jag för mig) farsan säger att den ska köras på 98 oktan men ska jag verkligen göra det? har för mig att det bara är racing maskiner som gör de. Eller ska jag bara he i vanlig 95?
det går aldeles utmärkt att köra på 95 oktan. kör det i mina maskiner.
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Okey insugsgummin dom är nya så dom ser bra ut. Men vad blir skillnaden om ja kör på 98 eller 95? har för mig att det är mer etanol (rätta mig om jag har fel) i 98 så då drar den väl mer soppa?:)

tacksam för alla svar jag får är inte så mkt insatt i detta med bensin osv.