Om man skulle välja mellan en Trail å en race Mbrp slutburk!!

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Ja vad skulle ni säga om det.. är lite osäker om den frågan.. har dock tänkt skaffa en Mbrp slutburk.. Har en Vertical Escape 800 -04

Ps. kom inte å säg att jag inte ska skaffa en, eller att jag ska skaffa pipor eller dyligt.. Kan ni inte svara på frågan så svar inte då..

Mvh/Mårten
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Med tanke på att en annan slutburk inte ger något annat än högre ljud och lite lägre vikt samt mest troligt lägre effekt så skulle jag välja trailmodellen då den mest troligt låter mindre illa.
Det är om jag nu måste välja mellan pest eller kolera :)

Varför inte pipor? Finns modeller som inte låter tokilla och är lättare än originalsystemet samt ger ökad effekt.

Jag skulle personligen aldrig göra nåt med skotern som gör att det sjunger i skallen hela kvällen efter en liten 20-mila tur.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Mikael_N skrev:
Med tanke på att en annan slutburk inte ger något annat än högre ljud och lite lägre vikt samt mest troligt lägre effekt så skulle jag välja trailmodellen då den mest troligt låter mindre illa.
Det är om jag nu måste välja mellan pest eller kolera :)

Varför inte pipor? Finns modeller som inte låter tokilla och är lättare än originalsystemet samt ger ökad effekt.

Jag skulle personligen aldrig göra nåt med skotern som gör att det sjunger i skallen hela kvällen efter en liten 20-mila tur.
Tvivlar starkt på att man kan instalera pipor på en skoter utan att den låter mer än när man sätter dit en "Trimm" slutburk...
Dessutom är det väl inte bara ljudet jag skulle oroa mig över om jag satte på pipor, det är väl större chans att den skär...?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Errrnst skrev:
Tvivlar starkt på att man kan instalera pipor på en skoter utan att den låter mer än när man sätter dit en "Trimm" slutburk...
Dessutom är det väl inte bara ljudet jag skulle oroa mig över om jag satte på pipor, det är väl större chans att den skär...?
Man kan ha maskinen något överbestyckad för att minska risken för tråkigheter, man kanske förlorar nån hk på det men vinner ändå en massa hk.

Nu var det ju inte pipor han var ute efter, men ex. Benders pipor på en Viper låter marginellt mera, ungefär som en SRX vilket inte låter illa.
Stingerrör är en helt annan saga...

Om man å andra sidan monterat på en tom slutburk så lär det eka i huvudet hela kvällen, men man har sparat nåt kilo i vikt och sänkt kwh i motorn...

Håller med Peggan i detta, även om det inte var frågan.