Omdömen Nytro

Kör en MTX -08 och krtigen om att stegen e väldigt breda är befogad. Den hänger sig på stegen.
Sedan har jag problem med snösamling i tunneln baktill. Kanterna baktill e så höga.
Nyare bilder jag sett på yamaha sidor har tunneln en annan vinkel o kanten på tunneln har tagits bort/ej så hög. Då blir det troligen inte samma problem med snösamling. D e lite jobbigt komma åt när man kört fast o ska lyfta. Utseendet blir ju lite grymmare med annan vinkel. Det står något om det på yamaha sidan men ja vet inte om d e d dom menar.
annars e ju maskinen grym.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Bumpar tråden, ny säsong. Hur verkar maskinerna hålla ihop nu när vi går in på tredje säsongen av Nytro?
 

Widde

Aktiv medlem
5 dec 2009
64
0
6
Gävle
Är ny med skoter, köpte först en V-max 700 deluxe -01 i höstas och den funka kanon, men ville byta upp mig till 4-takt så jag slog till på en Nytro RTX med 44 matta och Slp PP skidor och tusan vilken maskin det är! Har dock ett problem, den varnar för hög vatten temp rätt ofta. Antar att isrivare är lösningen? Är Fox dämparna fram original grejer? Vad sitter det för dämpare bak? Vad är det för boggi, samma gamla pro-action?

Som sagt grym skoter!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nu har jag kört 1140mil med min Nytro MTX-08 och den rullar på fortfarande.
Jag bytte ju matta tidigare i veckan till en med samma mått som orginalmattan men det är en challenger extreme som sitter på nu. Skotern blev MYCKET roligare att köra nu men bränsleförbrukningen ökade drastiskt från runt 2,4 till 3,5l/mil men jag har bara kört i puder med nya mattan än så länge. I övrigt så fungerar maskinen bra.
 

jockep

Medlem
13 jan 2010
10
0
1
Tjenna!

Kört min Nytro RTX -08 runt 100 mil och blev besviken på mattan och skidorna, men nu när det är åtgärdat med backcountry 44mm och slp pp skidor så är det en riktigt rolig maskin !
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Kan försöka sammanfatta vad som skett på min -08 RTX:

- 44 matta och mountainskidor får att få fäste & bärighet.
- Flyttat fram styrstången för lite högre styre & skönare körställning.
- Drevat ner 2 kugg för bättre acc. och smygkörning
- Xenon-lyse
- "död-mans grepp" eller vad man kallar det röda lilla snöret
- Svetsat i förstärkningar i främre ramen
- Bytt bussningar i framvagnen x 2
- Uppgraderat till Float 2 fram och Pioneer Performance shimsning i boggien.

Framdämparan blev grymma och inte alls lika stötiga som tidigare, även boggien blev bättre då den inte bottnar ur som tidigare medans den samtidigt är mjukare. Dock så känns den främre boggiedämparen lite mjuk ibland så det och eventuellt en förlängnin får bli sommarens projekt
 
MTX -08
Startrelä gick sönder. Har hört det är vanligt på maskinerna. Kostar 700 att köpa nytt.
De breda fotstegen hänger sig i snön. snö samlas i tunneln då den är väldigt hög. Detta har modifierats på senare årsmodell -10.
Näten för lufthål i huv är för stora maskor och ramlar det in snö på motor och elektronik? Kanske därför startrelä erjade sönder?
Jättesmå skruvar för att lossa huven. Inte lätt då det är -20 o pilla me det. Lite smäckigt är mitt omdömme.
Men annars e de en häftig motor och maskin. Väldigt lättmanövrerad.