Orginal drevning SXR?

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Vad är det för orginal drevning på sxr 600 -01?

Tänkte dreva ner, hur många kugg går det utan att byta kedja?
Blir det problem att dreva ner då jag har back?
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Okej, men då borde jag kunna gå ner till 18/39, utan att byta kedja. Sett att flera gått ner två kugg utan att byta.

Men är lite fundersam hur det blir med backväxeln om jag drevar ner. Men det borde ju logiskt sätt inte ha någon betydelse?

Edit: Känns som att det kan bli tight för backdrevet om jag drevar ner.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Det blir för tajt som du säger. Hade själv 2kugg nedrevat utan att byta kedja men den var ett jävla bryt på den. Vad man kan dömma av bilden så går det nog inte, Hamnar nog förnära backdrevet. Du kan ju iaf sätta dit 1 kugg mindre drev å 1 kugg mindre drivhjul. Det gjorde jag samtidigt som jag hinka dit 38mm matta, åså variatorkitt å quickrods på det! :)
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Får ta och sikta in mig på att dreva ner 1 kugg. Märks det mycket?

38mm matta sitter redan på. Variatorkitt ligger högt på önskelistan, och quickrods också. Men går ju att tillverka egna sådana när tid och ork finns ;)
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Ja, visst gör de det. Men absolut största skillnaden är V-kittet! köpte mitt från Kn-racing och jag rekomenderar det STARKT! Quickrodsen gjorde jag själv, absolut inga problem om man har tillgång till en svarv å en svets :) Fungerar dessutom kanon bra!
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Frågade KN racing om det blev något problem att dreva ner med back. Ska inte vara några problem att dreva ner 2 kugg. Så det blir att göra det.
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
byt kedja. du tappar jävulskt med effekt ju mer krokigt kedjan går. så helst ska man byta orginal då den redan är för lång.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Tro det kan bli tight mot backdrevet. Jag hade en srx 700 -01 en gång i tiden. den har 23/38 med 70 länk kedja org. den drevade jag ner 2kugg och det slutade med totalras, mycket pga att det vart en väldigt skarp brytning mot spännaren.
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Sv: Re: Orginal drevning SXR?

Tro det kan bli tight mot backdrevet. Jag hade en srx 700 -01 en gång i tiden. den har 23/38 med 70 länk kedja org. den drevade jag ner 2kugg och det slutade med totalras, mycket pga att det vart en väldigt skarp brytning mot spännaren.
Ska en 66 länkars kedja på isf?

Då kanske du säljer ditt 20-drev till mig? :)
Det skulle jag nog kunna om jag byter, men kanske värt att köpa nytt när det inte är så blodigt dyrt?

Passar den? eller är det fel bredd?
http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=17657

Finns också på Duells.se och kostar 210:-