orkar inte hålla varvet i lössnö 600cfi-07

jumpen65

Medlem
26 mar 2011
20
0
1
hejsan alla jag har en 600cfi-07 som jag har förlängt till 144 tum har även drevat ner till 21/41 mot 23/39 orginal. den orkar inte riktigt när det börjar gå lite tungt men på led ganska bra.den varvar som lägst ca 7700 men på led ca 8100.så nu tänkte jag byta till en styvare fjäder i sekundärvariatorn som är en team till en svart/vit 160/260 mot röd/svart 140/240 som sitter i nu vad tror ni om det hur mycket mer kommer den att hålla i mot? tacksam för åsikter o tips
mvh ulf
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Beställ ett sleeper kit av gabes på hcs !!
Då får du en setup som funkar kalas med en twintrax helix där ena kurvan är för deepsnow åkning !!!
Släden kommer att gå som skjuten ur en kanon

/stefan
 

jumpen65

Medlem
26 mar 2011
20
0
1
vad är det för fjädrar o helix i det kittet då o orkar den med det när det går tungt i lös snön i låg fart. annars som jag skrev blir det stor skillnad med en fjäder som har 160/260 mot orginal140/240 i sekundären?
ulf
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Hej och gott nytt år!!!
Ledsen att jag inte svarade på din fråga utan bara lovordade gabes kit!!
Jag tror den kommer att hålla tillbaka bättre med den fjädern MEN tror också att den kommer att växla ut för sent!
Det är den fjädern jag har i sekundären
Och grön i primären samt 10 62 vikter
Tyvärr vet jag inga data på helixen
Jag åker 21 40 drevning 136" matta 44 kammar
Och upplevde min som seg att växla ut men bra tillbaka
Men blev helt annorlunda med gabes saker
Åker nu med helixen i normal kurvan dvs inte deep snow och när jag dyker i djup drivsnö kan jag ev känna ett litet litet suck innan den backshiftat ordentilgt men då är jag på ca 1200 m höjd dvs lite klen motor,och sen skottar den utav bara faaan!!!
Min motor är helt orginal men jävligt rapp!!!!
Beroende på hur sakta du menar med låg fart kanske du måste dreva ner mer för att få bättre range i variatorerna???
Har du moment stopp på mag sidan? Om inte sätt dit det!!!
Den är ett måste för att det ska funka
Hoppas min erfarenheter hjälpte lite.


/stefan