otur med 550in..

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Spelar ingen roll.... behandlar man potentiella kunder som skit så lär ju inte den butiken bli långvarig.

Ringer man till ÅF med klumpen i magen så vill man inte! höra att dom bara har tid till våren :hmmmm:

Varför inte säga:

- Vi har tyvärr så mycket att göra just nu men jag kan kolla om någon annan återförsäljare kan hjälpa dig!

Sen kostar det 10 minuter i telefonen och man har vunnit mkt goodwill.
Mina 5 cent
Härligt att höra att fler tänker som jag!
:hello:
 

Mangaloranga

Aktiv medlem
26 jan 2009
52
0
1
Skellefteå
Vet inte om det har med saken att göra,men jag har hört att många ÅF är riktigt irriterade på att Stenmarks maskin dumpar priserna på nya skotrar.
Då kanske det blir lite mindre intressant att prioritera bort sina "egna" kunder för att ta in en maskin köpt där?!?!?
Blir väl en typ av manifestation......

Missförstå mig rätt, jag försvarar absolut inte att du fått dåligt bemötande, men det kanske skulle kunna vara en bidragande orsak???

Antar att marginalerna på en ny skoter inte är så feta, så dom som dumpar prisern blir som följd inte särskilt poppis (av andra handlare iaf ;) )
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Vet inte om det har med saken att göra,men jag har hört att många ÅF är riktigt irriterade på att Stenmarks maskin dumpar priserna på nya skotrar.
Då kanske det blir lite mindre intressant att prioritera bort sina "egna" kunder för att ta in en maskin köpt där?!?!?
Blir väl en typ av manifestation......

Missförstå mig rätt, jag försvarar absolut inte att du fått dåligt bemötande, men det kanske skulle kunna vara en bidragande orsak???

Antar att marginalerna på en ny skoter inte är så feta, så dom som dumpar prisern blir som följd inte särskilt poppis (av andra handlare iaf ;) )
Ge mig en anledning till att inte köpa en ny maskin som sett till pris ligger 20 000 - 25 000 under nästan alla andra återförsäljare. Varför skall man inte erbjuda bra priser om man har möjlighet?
Sen vet inte jag vad det finns för avtal återförsäljare och Lynx emellan men rimligtvis bör ju alla återförsäljare vara skyldiga att erbjuda service samt reservdelar till märket dom säljer.
 

Mangaloranga

Aktiv medlem
26 jan 2009
52
0
1
Skellefteå
Ge mig en anledning till att inte köpa en ny maskin som sett till pris ligger 20 000 - 25 000 under nästan alla andra återförsäljare. Varför skall man inte erbjuda bra priser om man har möjlighet?
Sen vet inte jag vad det finns för avtal återförsäljare och Lynx emellan men rimligtvis bör ju alla återförsäljare vara skyldiga att erbjuda service samt reservdelar till märket dom säljer.
Tror att du missförstod mig lite.
Jag försvarar inte handlarna utan spekulerar enbart i hur dom kan tänkas tänka!

Självklart skulle jag hellre köpa en ny skoter billigt än dyrt!!!

Sen tycker jag inte heller att det ska spela någon roll vart man köpt den (antar att alla aukt. ÅF får betalt av BRP för garantirep?!?!?), utan det borde väl regleras av det sunda förnuftet att vilja hjälpa kunden??
Då kanske man har större chans att få sälja skoter nästa gång, även om man är ett par kronor dyrare?
 

Cathastrophix

Aktiv medlem
1 apr 2006
62
0
6
Jag har servat min skoter och bytt insugsgummin idag hos Johansson i Sikeå. (Skotern är köpt hos annan handlare)
Jag kan inte alls hålla med om att de är "inkompetenta", tvärtom verkar mekanikern väldigt kompetent, dessutom trevlig.
Normalt har jag inget större förtroende för "märkesverkstäder" oavsett vilken typ av fordon det gäller, men mekanikern gjorde en ordentlig och seriös genomgång av skotern.
Med tanke på den tid han lade ner känns dessutom servicekostnaden prisvärd.
Har verkstaden väntetid så har de, de jobbar nog så snabbt de kan för att hinna undan under högsäsong, det är ju det en verkstad ska leva på.
Medan jag väntade på en leverans av tvåtaktsolja hjälpte de t ex en kund att få ut en avdragen bult, så nog verkar de servicevilliga.
Jag kan tveklöst rekommendera Johansson Maskin i Sikeå.
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Vet inte om det har med saken att göra,men jag har hört att många ÅF är riktigt irriterade på att Stenmarks maskin dumpar priserna på nya skotrar.
Då kanske det blir lite mindre intressant att prioritera bort sina "egna" kunder för att ta in en maskin köpt där?!?!?
Blir väl en typ av manifestation......

Missförstå mig rätt, jag försvarar absolut inte att du fått dåligt bemötande, men det kanske skulle kunna vara en bidragande orsak???

Antar att marginalerna på en ny skoter inte är så feta, så dom som dumpar prisern blir som följd inte särskilt poppis (av andra handlare iaf ;) )

Jo jag har hört det också! han säljer ju mer maskiner än andra å kanske inte lika girig och ska tjäna sista kronan på alla maskiner.
Jag kommer garanterat åka till hällnäs å köpa nästa skoter,finns det inte hemma en där åker jag till stenmarks maskin!