Passat Alltrack 2016, snö i fälgar

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har du det så att den ska värma/torka bromsarna så är det det som är problemet, då blir det varm långt ut i fälgen vid långkörning, men så fort man stannar så rinner det ner och fryser och då det blivit is räcker inte den värmen att tina det igen då man kör
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Antisladdsystemen tenderar att värma fälgar. Ligger och småbromsar lite hela tiden när man kör i spårigt/oplogat/dåligt plogat före. Knäpp av det och se om det blir bättre

Har annars gjort mej ett "stämjärn" av en bit gammalt slidebelag som jag kommer in och spöa bort is med. Man får bara passa sej så man inte skalar bort en massa vikter samtidigt
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Antisladdsystemen tenderar att värma fälgar. Ligger och småbromsar lite hela tiden när man kör i spårigt/oplogat/dåligt plogat före. Knäpp av det och se om det blir bättre

Har annars gjort mej ett "stämjärn" av en bit gammalt slidebelag som jag kommer in och spöa bort is med. Man får bara passa sej så man inte skalar bort en massa vikter samtidigt
Bra tips med antisladdsystemet!
Har redan skalat bort en del av en vikt...
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Är det dom vanligaste Dezent fälgarna som alla har? Dessa har jag haft på en tidigare bil men aldrig mer. Snön dras bokstavligt in i fälgen..