Phazer 2 kolv?!?

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
Hej. Nu är det såhär att jag har öppnat min phazers cylinder.. Den såg inte så jätte bra ut.. Men inte skuren iaf.. Och inga repor eller nått.. KOlven var lite svart osv.. Ena kolvringen var som fast i kolven på ena sidan, Men gick och ta lös men käns som att kolvrings spåret blivit för "litet" Och så satte jag ihop den och for och körde litegrann,, Den funkade fint i kanske 2minuter.. Sen så stannade jag och kollade litegrann,, Tomgången funkade prima som den aldrig hade gjort förrut i min ägo.. Sen så gasade jag så dog den.. = Bensinen tog slut.. Jag tankade den och startade.. Och nu går den inte på andra cylindern igen och tomgången är dålig som ni säkert själv också förstår.. Det är vänster cylinder som krånglar.. Den får gnista och bensin till båda cylindrarna..
 

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Om den har soppa och bra gnista så med din beskrivning känns det som om cylindrarna är lite slitna.

Om kolvarna förutom att dom är lite svarta är ok så lämna in cylindrarna och horna ur dom och byt kolvringar. Kolla även hur pakningarna ser ut kanske värt att byta dom också.
 

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
okej,, Men den läker iaf inte därifrån =) Nu funkar den på båda cylindrarna.. Men inte helt 100% ännu ändå! Blir o inställa förgasarna,, Eller först köra ett tag så att den inte är så trög nå mer.. som sagt den har stått i 10 år.. o om de inte börjar funka då så får jag inställa dom ;P Lite fakta om vad jag gjorde så den började funka.. Tog lös förgasarna (mikuni 38mm inte trottel förgasare) Öppnade underdelen, tog lös allting därifrån, Rengjorde dom , Bytte plats på domdär gummi grejjerna där för en va lite sliten och satte ihop :) Sen bytte jag tändstift för att ena hade nog blivit blött för att den fick nog inte riktigt bra bensin blandning,, och hade i typ 6% olja ( Mätte inte så noga hällde bara i olja) Nu när jag hällde i lite bensin igen efter soppatorsk.. så satte jag olja så det blev 3,5% så funkade den direkt mkt bättre :)