Phazer Fx på bana?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Hur pass går det egentligen? Nån som har koll på vad som behövs göras eller gjordes när dom tävlade med Phazer klassen? Skulle vara intressant att veta då jag är sugen på att byta bort min IQ. Dock väldigt osäker på hållbarheten?
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Hur pass går det egentligen? Nån som har koll på vad som behövs göras eller gjordes när dom tävlade med Phazer klassen? Skulle vara intressant att veta då jag är sugen på att byta bort min IQ. Dock väldigt osäker på hållbarheten?

Jag tävlade ifjol med Phazer i Sport 600. Du känner säkert igen mig..

Gick riktigt bra, vi gjorde en hel del modifikationer! Orkar inte rabbla upp dom här på forumet, men vi åkte med öhlins (ett måste), prövade olika skidor, sänkte dynan, gjorde om lite i boggien.

Hållbarheten behöver du inte tveka en sekund för motormässigt..
Boggie slitage givetvis, men det spelar ingen roll vilket märke du än kör. Boggieskenförstärkningar är standard.

Eriik.engberg@hotmail.com maila om du undrar över något!

Eller slå en signal på 0705400787 för snabbare kontakt ska jag hjälpa dig.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Hur pass går det egentligen? Nån som har koll på vad som behövs göras eller gjordes när dom tävlade med Phazer klassen? Skulle vara intressant att veta då jag är sugen på att byta bort min IQ. Dock väldigt osäker på hållbarheten?
Hållbarheten på Yamaha är väldigt bra! Bytte bort min IQ mot en Phazer i höstas, sjukt nöjd!
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Okey :) Vad har du gjort åt din då? :)

Kör inte bana eller så, men jag har satt på Yamahas Mountain skidor, satt på en 38 mm matta, täckt över hålet under slutburken ( bara på -08) och fixat motorvärmare så den startar snabbt i alla väder! Funderar på en slutburk till den, men är sjukt nöjd med den annars, svår att köra fast med, har provat att stanna i uppförsbacke och gasa på lite, men den tar sig därifrån utan problem, riktigt bra skoter! Ett jävla bottenvrid i den!
 

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Kör inte bana eller så, men jag har satt på Yamahas Mountain skidor, satt på en 38 mm matta, täckt över hålet under slutburken ( bara på -08) och fixat motorvärmare så den startar snabbt i alla väder! Funderar på en slutburk till den, men är sjukt nöjd med den annars, svår att köra fast med, har provat att stanna i uppförsbacke och gasa på lite, men den tar sig därifrån utan problem, riktigt bra skoter! Ett jävla bottenvrid i den!
Lånar tråden lite, hoppas det är okej.

Vad fick du betala för att komma över ett par Mountain skidor?