phazer fx

Joel w

Medlem
9 nov 2006
20
0
1
brunflo
tjena jag ska köpa mig en phazer fx snart och undrar hur dom går och om dom är rapp......jag har hört och sett att dom är rapp men jag frågar er som har kört och upplevt....om det finns strypningar i motorn

:confused:
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
den är rappare än en vanlig 500 iaf, testade en i vintras, är sugen på en sån =) jävligt lätt och kul skoter=)
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
antagligen vilken 500 som helst, så vitt jag vet så finns det inga nya 500, men dom är då rappare än lynx 500 enduro osv utan probs, och jaa dom är rappare än alla 550 fläkt osv.
 

Joel w

Medlem
9 nov 2006
20
0
1
brunflo
okej tackar tackar men vet ni om det finns några strypningar i motorn för jag har inte råd att köpa turbo......vet int evad heavy hitters variator kitt kostar.....
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
okej tackar tackar men vet ni om det finns några strypningar i motorn för jag har inte råd att köpa turbo......vet int evad heavy hitters variator kitt kostar.....
Yamaha plockar ju ut 160 hk i litereffekt som standard i phazersnurran vilket är VÄLDIGT bra för konsumentfyrtaktare utan stressfläkt (även bra i tvåtaktarmått) så några "strypningar" kan du nog glömma att det finns;)

Är nog turbo som gäller om du vill ha ut extra men egentligen är inte phazerchassit byggt för den effekten. Vill du ha mer krut och chassi därefter köper du en Nytro på en gång:cool:

mvh / Matti
 

Joel w

Medlem
9 nov 2006
20
0
1
brunflo
okej den låter ganska rolig att köra i lös snön...........om man har tex 38mm matta......är den omöjlig att få upp på res elr är dom hur lätt som hällst att dra skidres??
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
har prova phazer med turbo och utan . även med v-kit samt annat avgassystem.

jag tycker skotern inte alls går som en 600 men den drar säkert dom "gamla" 500.
är det en första skoter för dig så tycker jag det är rätt.
billig och verkar gå bra som första skoter
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
haha det är killen med penisförlängare här, min gamla trapper 440 drar en phazer, om jag kör phazern och du trappern, drar du mig då ska du få stoppa upp olika snus sorter i min röv, det kan jag lova dig.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
säger samma som föregående talare.

heavy hitters vikterna kostar mellan 3-3500kr för ett 48 gramms
 
Last edited:
D

Deleted member 9532

Jag provkörde den i helgen, en med 38mm matta. Jag provkörde den uppför en störtloppsbacke och måste säga att jag blev imponerad!

Den är otroligt lätt i fram och den reste skidorna i luften vid gaspådrag. Lite ovänlig styrning i låga hastigheter, den fortsatte mest rakt fram en bit först, så det gäller att lära känna skotern och veta knepen hur man ska göra i kurvor i låg fart. I helhet blev jag mycket imponerad av maskinen och den har ett härligt 4-takts muller ungefär som en KTM eller liknande.

Sjukt rolig leksak:stupid: