phazer mountain 08

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Nån som vet om det är nått å ha, tjejens faster har skoteraffär å tycker ja ska köpa den sista dom har inne,f år ett bra pris verkar det som men tyckte dämparna var tvär mjuka, sen vill man ju alltid ha skidres, läst att de går med vanliga phazer men mountain tror ja blir svår med den långa mattan, vad tror ni? nå annat man ska tänka på

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja har en, kört 7mil än så länge, iofs ed MCXpress TURBO MEN IAF :) det är en mycket smidig och fin maskin, det smidigaste jag kört hittills.

Mountain ska ha mjuk fjädring, det är ingen ledpressare..

;)

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
ja har en, kört 7mil än så länge, iofs ed MCXpress TURBO MEN IAF :) det är en mycket smidig och fin maskin, det smidigaste jag kört hittills.

Mountain ska ha mjuk fjädring, det är ingen ledpressare..

;)
yel low, vart bor du? med tanke på 7mil, blir lite avis på ett turbo kitt men håller på å bygger en 400hästars wankel bubbla å ny husägare med lite jobb så får de nog vänta.

Visst ska dom ha mjuk fjädring men ska man kunna trycka den i botten med en hand? tom dotter som fyllde 4 för en vecka sen klarade av å trycka ner den bra nog kändes de som :p nä men lite väl mjuk eller?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
vad tror ni, blir ju mest led men jag älskar utseendet på mountain maskiner med den långa mattan å tunneln så ska man köpa en vanlig phazer? tycker mattan suger, ska iväg å provköra dom på lunchen idag.

Yel low har du några bilder på din?

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
Visst ska dom ha mjuk fjädring men ska man kunna trycka den i botten med en hand? tom dotter som fyllde 4 för en vecka sen klarade av å trycka ner den bra nog kändes de som :p nä men lite väl mjuk eller?
är det inte dämpare som blir hårdare om man trycker ner sen snabbt osv, attt den blir hårdare vid hårdkörning? annars låter den litväl mjuk.

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag har aldrig kört en Phazer mountain men jag tror att det är en fin skoter, men det är kanske lite för lite att köra med. Det blir nog höftigare om du slänger på en turbo, det brukar kosta kring 20-30 tusen.

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
vad tror ni, blir ju mest led men jag älskar utseendet på mountain maskiner med den långa mattan å tunneln så ska man köpa en vanlig phazer? tycker mattan suger, ska iväg å provköra dom på lunchen idag?
Moderna mountainmaskiner är som regel väldigt lössnöoptimerade och därav ofta tämligen kass på led.......mjuka och slingriga och bränner slides. Men om utseendet är viktigare än bra prestanda för din huvudsakliga åkning så.....:rolleyes:

/Matti

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Moderna mountainmaskiner är som regel väldigt lössnöoptimerade och därav ofta tämligen kass på led.......mjuka och slingriga och bränner slides. Men om utseendet är viktigare än bra prestanda för din huvudsakliga åkning så.....:rolleyes:

/Matti
hmm jätte känsliga på slides?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
jaha yel low bra skoter dag idag? blev ju plus å regnade så ja stannade hemma.

bdw du skulle inte kunna fota hur du har monterat xenonet, lämnade in en xenon sats å sa åt dom å montera men detta var ju på fredag kväll efter odm har stängt så dom skulle kolla på de vid 50mila servicen, men dom trodde de skulle bli för tajt.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Sett att många byter sina drivhjul till non slip, även hört att det måste göras om man monterar turbo kitt, men till en standard maskin då? tycker min står på varvstopp so fort ja gasar lite uppför, tex höga snöhögar, slalombacken osv så är det nånting ja också ska göra? eller är det så illa att hästarna tar slut så fort?
funderar på ett variatorkitt om det har nån inverkan på det