Phazer svarar dåligt

pungis

Medlem
4 nov 2007
30
0
1
vingåker
hej jag har en phazer 480 som svarar jätte dårling på gasen, om jag står still och ska köra iväg och jag trycker in full gas så tar det en tag inan det svarar. skulle va tacksam för svar .. ps har redan kolla tjuvluft och munstyken.

Tack i förhand;)
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
kanske of topic
men som alla skriver de står still och trycker fullgas till vilken nytta?

Sen till frågan hur går den om du kör normalt iväg alltså?
Vilken färg är det på stiften?
Hur långt har maskinen gått?
Växlar den som den ska?
Är något gjort åt motorn?
Dålig på phazer men det är en fläktis va?
Matta?
dubbla förgasare?
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Kan även vara kolvringarna som är slut, vilket gör att motorn blir mera orkeslös.
Har du rätt tändsrift?
Hur länge har skotern varit så här?
 

pungis

Medlem
4 nov 2007
30
0
1
vingåker
om jag kör normalt så går den hur bra som hälst och det är det när man gasar som den vill sacka in och inte vill komma iväg igen..ja det växlarsom den ska. och inget är gjot med motorn.och det är fläktkyld men dubla förgasare.. men det var ett tag sen jag byte kolvringar man kan det va det? :)
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
det e väldigt vanligt att lågfarts munstycket sätts igen av ludd från orginal bränsle filter..ta isär o rengör men kom igåg att sätta tillbaka gummu plopparna i rätt hål..de ploppar som finns där inuti flottörhuset!

sen ska du justera bränsle skruvarna uppe på förgasarna enl handboken...då kommer den att fungera ...förutsatt att det är ett förgasar fel/justering!
 

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Problemet löst eller?

För Phazern är ju jätte känslig med den lilla motor på hur variatorn växlar.
Om remmen börjar bli sliten så blir den tok svag. chimsa om sekundären eller byt rem. Blir som en ny skoter.
 

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
Hehe du hade samma sak med din phazer som jag hade.... Mina förgasare (MIkuni 38mm) var också helt igentäppta ;P Men den hade stått i 10 år,,