pipljud vid gaspådrag skidoo 2007

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
får samma ljud som när man startar skotern när jag drar på för att illustrera i text: pip pip pip pip pip tills jag släpper på gasen, kan det vara så att den indikerar att något är fel?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Det är inte dessnyckeln som glappar? Då piper det ju men samtidigt går ju inte skotern nåt vidare då...
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Den stannar ju inte men går ju inte nå vidare att varva. Står det ingen kod i displayen när det piper?
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
nej, har en teori om ej rengjorda förgasare vilket är ett problem jag ska ta tag i till helgen. tänkte att om den inte får till räckligt med soppa så gnäller den.. ska prova de först.

Men vet hur det känns när DESS inte funkar och det kan inte vara de som är problemet.
 
W

wettrob

Om DESS:en sitter lite snett så kan du bara vara upp till typ 3000 varv eller vad det nu är.
Titta så att alla kontakter sitter fast, glömde koppla in luftburkskontakten på min förra skidoo efter att jag hade rengjort förgasarna.
Då pep den exakt som när man startar den dock hela tiden med jämna mellanrum när man hade full gas, dock så lös " check engine " lampan också vilket det inte verkar göra för dig nu.
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
ska kolla alla kontakter, har nyligen bytt reeds och får för mig att det är efter de som de börja låta.
får köra en riktig genomgång nu i helgen. återkommer med resultat. tack alla så länge!
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
de va solenoiden som va kass, nu går den som en klocka. tack för alla svar!