Polaris 120 expert sökes

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Har en polaris 120 åt grabben som var drevad och bytt koppling på till mighty minis saker.
skruvade tillbaka den till orginal då pojken är lite för liten för farten som den gav,mest pga kopplingen som "högg" vid inslag som han tyckte var lite jobbigt.
Då till problemet
Då jag satt tillbaka orginalkopplingen och drevet så drar skotern lite grann själv vid tomgången ,tomgången låter bra men tillsalget verkar vara väldigt nära tomgången .
kopplingen kopplar ej ur riktigt heller då jag drar den lite på mattan så följer motorn med (avstängd motor)
Är problemet så att orginalkopplingen är slut eller har jag missat något vid hopmonteringen ?
Finns det något sätt att få den värre kopplingen att bli lite snällare vid inkoppling?
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Prova flytta fjädern på spjället som fladdrar fram å tillbaka, e den för hårt spänd så drar den iväg.
 

Kurra

Aktiv medlem
17 jan 2014
58
1
1
kurra
De borde vara precis tvärt om... mighty mini har en mycket mjukare koppling, man kan köra söligare med den än orginal, mer kontrollerat. Satte precis på sånt (o drev på min flickors). Orginal känns mycket mer on/off o utan mellan lägen... Byt drev o kedja o leta nått fel istället för att sätta dit orginal grejer
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Trimkopplingen har ett lite högre tillslag så att när den slår till så blir det en knyck med mattspinn som följd ,och detta tyckte pojken var jobbigt i år , han körde förra året och då gick det bra .
Problemet med orginalsakerna är att när den står på tomgång så drar den lite grann ungefär som om man har för spänd variator rem på vuxenskoter och det var det jag ville få bort , men lutar till att jag sätter tillbaka mighty mini kopplingen och testar med orginal drevet istället , tyckte att den gick lite fort innan för en 3åring ..

De borde vara precis tvärt om... mighty mini har en mycket mjukare koppling, man kan köra söligare med den än orginal, mer kontrollerat. Satte precis på sånt (o drev på min flickors). Orginal känns mycket mer on/off o utan mellan lägen... Byt drev o kedja o leta nått fel istället för att sätta dit orginal grejer