Polaris 120cc

800polaris

Välkänd medlem
19 nov 2010
150
0
6
24
Hassela
Hej jag skulle vilja köpa en polaris 120 men vill ha den från usa tävlad och klar med ca pro skidor och styrhjare och trimad uta helvete vet nogon non hem sida som säljer fördig trimade miniskotrar helst polaris 120 :wof::wof::wof:
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Varsågod.
Ta kontakt med dom här, dom har med jämna mellanrum försäljning av begagnade och nybyggda tävlingsmaskiner. Har tidigare haft förmedling av kunders maskiner-vet inte om det är för att det är slut på säsongen som det inte finns några på hemsidan-men tidigare har dom haft.
Jag har handlat delar av dom och har bara positiva erfarenheter av dom!

http://www.recmotor.com/
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har ingen aning-jag har beställt pipa, gouvernorkit, drev, kedja, samt nya dämpare till framvagnen och manuell kedjesträckare till våran ZR. Toppfarten var helt ointressant-jag drevade ner istället för att den skulle orka med två bobar på släp i lössnön...
Vilket den gör! :) Toppfarten i dagsläget är ca ~30km/h, med tanke på körskickligheten hos näst äldsta pojken är det i mesta laget tyvärr.
 

800polaris

Välkänd medlem
19 nov 2010
150
0
6
24
Hassela
tack men ska man köpa en på kid,s page en som det står for sale på eller för att få en som toppar CA 55-65
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tja, vad säger man?
Personligen skulle jag inte överväga den första, den kommer att kosta över 40K innan den står hemma på gården-och det får man en vettig "riktig" skoter för.
Se det såhär-dom här skotrarna har ett extremt bra andrahandsvärde-upp till ~15-17000.-
Sen tror jag att det börjar ta stopp...oavsett hur påkostad dom är.
Men jag vet inte alls hur eran ekonomi eller vad ni har för planer för dom. En 120-kubikare som gör 80km/h kommer att ha en ganska hög grad av servicekrav för att ge sitt bästa. Det du tittar på där är raceskotrar som är byggda för crossåkning och underhåll därefter.

Om jag var som er skulle jag se efter en vinnarmaskin som har gått i stock-klassen.
Sen när den kommer hem plockar ni motorn från ett Honda elverk, jag läste nånstans om en norrman som plockat i en 200cc motor (eller var det 250cc?) som tydligen ska passa bolt on-googla på saken, det finns flera trådar både på amerikanska och norska forum!
Då har man både bra fjädring och en driftsäker motor, men 80km/h. Nja. Gissningsvis 50-60. Men sen är ju skotern såpass liten och lätt, så jag är inte säker på att man vill köra fortare än så med den heller...?
Kanske i synnerhet om man är 9 eller 11 år. Inte efter allmänna leder iaf.