Polaris 2013

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
jag är väldigt skeptisk till en rak 44 helix på en polaris som ska gå ospårat.. raka helixvinklar brukar inte lira nå bra med p85:an.. och dessutom med original sek fjäder.. nä jag tror inte det kommer funka speciellt bra. möjligen till dragracing på isen.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hur många kör med team tieden? Är den verkligen så bra som det påstås?
Hmm, kan säga så mycket om tieden .... Att den är en suverän variator och rem problemen upphörde efter att jag monterade den.
Men är inte nöjd med hur den fungerar på just RMKn bland träden, missförstå mej rätt. Varven ligger alltid rätt... Men den känns lite för följsam, så jag upplever att jag inte kommer upp lika snabbt på snön.. Men jag har kört dubbelt så långt med remmen jämfört med de andra kitten, Jon å Jimmy är dock väldigt hjälpsamma så jag väntar på en påse godis för att se om jag kan få till ett trädkramar kitt av den!
Ska köra lite tester på switchback pro r och switchback assault, i riksgränsen under påsken

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Hmm, kan säga så mycket om tieden .... Att den är en suverän variator och rem problemen upphörde efter att jag monterade den.
Men är inte nöjd med hur den fungerar på just RMKn bland träden, missförstå mej rätt. Varven ligger alltid rätt... Men den känns lite för följsam, så jag upplever att jag inte kommer upp lika snabbt på snön.. Men jag har kört dubbelt så långt med remmen jämfört med de andra kitten, Jon å Jimmy är dock väldigt hjälpsamma så jag väntar på en påse godis för att se om jag kan få till ett trädkramar kitt av den!
Ska köra lite tester på switchback pro r och switchback assault, i riksgränsen under påsken
Ska bli intressant å höra!

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Måste fråga om det är nån mer som haft samma problem vid skarven som du lagt upp bilder på sen kanske 5 cm nedanför har all färg försvunnit trodde först jag hade fått en smäll på ena sidan dock såg det likadant ut på andra sidan o jag vet att jag inte åkt på nån hårdare smäll iaf o det ser rakt ut?
Min övre vänstra har tappat färg i några fogar och det syns inga sprickor eller liknande skador på dom heller. Lacken ser ut att vara väldigt tunn.

K

krickus

Vad kostar en quick drive rem?
Ca 2000 kr i Sverige och ca $ 165 i USA. Har den gått sönder innan den skall bytas enl. Serviceplanen skulle iaf jag reklamera den. Men annars är det ju vettigt att ha en dito med sig i reserv, det tänker jag ha nästa år när jag åker PRO.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.616
98
48
Örnsköldsvik
Ca 2000 kr i Sverige och ca $ 165 i USA. Har den gått sönder innan den skall bytas enl. Serviceplanen skulle iaf jag reklamera den. Men annars är det ju vettigt att ha en dito med sig i reserv, det tänker jag ha nästa år när jag åker PRO.

Men vist måste den byta med nått "special" verktyg? Är det något du måste ha med dig då också isf antar jag?

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Efter en snabb googling så hittade jag på sledparts.se ett pris på 2500:- men tidigare hörde man priser på kring 1400:- så jag tänkte vad ni betalat för den?
Verktyget kostar i alla fall drygt 200:-

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Hur har RMK assault fungerat iår?
Är lite småsugen på en sådan men någon som har bra med info får gärna ge lite kommentarer.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Men vist måste den byta med nått "special" verktyg? Är det något du måste ha med dig då också isf antar jag?
Det är 2 små "konor" som man använder och till alla som tror att det ska gå att montera utan ute i skogen säger jag bara lycka till,helt stört omöjligt,mkt jävelskap,jag har monterat en på verkstan utan rätta verktyg och de va inte lätt