Maskinen på bilden har beltdrive så förstår inte ditt påpekande då kedjehus inte har med saken att göra.Det kedjehus som sitter på maskiner utan beltdrive.
Det är för att skruva fast battery box bracket, nr 17 på bilden.Nu kommer 10000kr frågan! (beloppet avser bara svårighetsgraden )
Varför har de satt 2st blindmuttrar längs ner?
Det sitter bara på avgassidan alltså inga vid variatorn.
Men varför ska den då enligt listan nitas fast? Nummer 18 är nitar..Det är för att skruva fast battery box bracket, nr 17 på bilden.
Dom menar alltså att gummipluppen sitter där för att man använder samma delar till maskiner med och utan kedjehus, överens?Maskinen på bilden har beltdrive så förstår inte ditt påpekande då kedjehus inte har med saken att göra.
Sen handlade det inte om gummipluggen hur som helst.
Ja det är nitar på sprängskissen men det kan vara fel där.Men varför ska den då enligt listan nitas fast? Nummer 18 är nitar..
Vet ett lass skulle komma idag till norrland dock mer upp mot Vilhelmina om jag hört rätt. Börjar det vara kris krillnecks?=O)
Finns ingen snö i ske så vitt jag kan se iaf.=O(
Haha, livet är orättvist ibland!Enl källa på plats i Katterjåkk så är det nära 1 m ny snö där
Båda anser jag är vettiga skotrar. Finns både för och nackdelar med båda maskinerna!! Hade nog kommit ner till vilket märke man vill ha om jag hade suttit i din sits. Är då grymt nöjd med min 12as switchback assault och lär bli najs nu när zbroz 39" framvagnen åker på! Vet ej hur bränsleförbrukningen är på arcticen men min ligger runt 3,5 L/milen oavsett hur man kör ( efter ca 200 mil, i börjar drog den typ 7 liter milen)Enkel fråga, iofs ställer jag den i polaris forumet men orkar inte starta en ny tråd, vad är ett bättre köp, en Switchback Assault eller en XF 800 HC (ej limited)?
Gäller för en som gillar att bomba led men även gillar klätra kraftlinor m.m.
Och det är de modellerna som gäller så inge snack om att man ska ta en Rmk lr liknande tack =)
Båda anser jag är vettiga skotrar. Finns både för och nackdelar med båda maskinerna!! Hade nog kommit ner till vilket märke man vill ha om jag hade suttit i din sits. Är då grymt nöjd med min 12as switchback assault och lär bli najs nu när zbroz 39" framvagnen åker på! Vet ej hur bränsleförbrukningen är på arcticen men min ligger runt 3,5 L/milen oavsett hur man kör ( efter ca 200 mil, i börjar drog den typ 7 liter milen)
Norra NorrlandEnl källa på plats i Katterjåkk så är det nära 1 m ny snö där
Tänk att alla skall överdriva snödjup. Har det någonsin hänt att någon uppgett ett mindre snödjup än vad det är? Enligt SMHI är det 67cm i Katterjåkk.Enl källa på plats i Katterjåkk så är det nära 1 m ny snö där