Polaris 2013

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Menart! Borde finnas något annat vettigt ställe att sätta den på. Där den sitter nu är den ju ganska utsatt för ev. olja om man rullar med skotern och har oturen att det läcker ut lite. Å har man än mer otur så blir man tvungen att byta till reservremmen direkt efter, då är det inte så roligt om den är full med olja.
Passade på att sära lite på fästet när jag väl hade lös huven för att montera underhood bag, då gick det ganske enkelt att få dit den.

Någon som har satt något mesh i luftintagen på huven, både vid noskonen och dem mitt på huven?
Såg att skoterdelen hade ett kit men kändes onödigt med 800 kr när man likaväl kan göra det själv. Dock vet jag inte hur jag ska fästa dem?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag får hämta min på måndag =P

Blir en jobbig väntan över helgen, som ja.. kommer att spenderas på just jobbet.
 
Last edited:

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Hmm, Polaris Sverige påstod att den vita Le modellen av Pro Rmk ej gick att få till Europa men Finnarna säljer den i 163" utförande!??

Antar att Finland inte hör till Europa då:)

Synd att den inte var tillgänglig här i Sverige, mycket snygg modell.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
lustigt att enligt finska polaris sidan så är pro rmk 155 dyrare än vad rmk assault 155 är.
i sverige är det tvärt om. assaulten är dyrare än pro'n .
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Dom får in nya maskiner tidigt nästa vecka... Är i andra kullen själv och jag beställde då dom hade visning i våras (Piteå). Så mot slutet av nästa vecka kanske det blir leverans.
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Då kanske det var vi som hejja på varandra på skoterns dag lördag. När Affe, jag och en kompis stod och kollade på pro,n?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Då kanske det var vi som hejja på varandra på skoterns dag lördag. När Affe, jag och en kompis stod och kollade på pro,n?
Hehe, ja det var jag det. Får se om det blir sån bra vinter att vi ses i skoterspåren på "hemmaplan" också ;)
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Hehe, ja det var jag det. Får se om det blir sån bra vinter att vi ses i skoterspåren på "hemmaplan" också ;)
Okej kul! Ja vi håller tummarn. Får våra maskiner nästa vecka vi med, börjat spåna på första turen uppåt hoppas på sista helgen i November ;)
 

FrHo

Medlem
3 apr 2012
20
0
1
Här kommer en bild på min 600:a, med Asker-bumper och lite annat "plockepå".
 

kronan

Aktiv medlem
26 nov 2011
64
1
6
Tja, jag var igår och hämta ut min nya switchback assault, och kom och tänka på att jag har två remmar liggandes hemma, 3211122, nån som vet om dom passar på nya skotern?