Polaris 2013

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Vad är det igentligen för skillnad på soppa lägena då? Etanol mappen å 95 oktan i tanken enligt min åf.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Kan ju bara säga att min erfarenhet är att skotern går sämre med etanol-mappen. (blödder)
Jag har kört non-eth en säsong med min -12a (med 95 och ibland 98 i tanken), och det har fungerat fint.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
24/239 blir ca 10% i min värld :) men sen är det som vanligt att det är de som har problem som oftast syns och hörs mest
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
ca 50% har inte kört , alltså blir det ~20% av dom som kört som har problem .
Dock tror jag det är större del av dom med problem som söker sig in o röstar än av dom utan problem så den är nog rätt missvisande .
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Måste ju vara ett problem för alla maskiner. Måste vara tillfälligheter att vissa går sönder, eller kanske bara en tidsfråga när dem går sönder då alla pro har exakt samma konstruktion och limning?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.125
954
113
Stora Blåsjön
Okej. Vad kör du?
Har kört med non-etanol läget hela förra vintern och 95oktan. Provade för första gången för några helger sedan att köra med etanolläget med då blöddrade den något och var inte samma gång i motorn. Bytte sedan tillbaka till non-eth och då gick den som den ska igen.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
men vilket jäkla tjat det är om etanol läget.. så har det varit varje år sen 2009.. kör på non-ETANOL i sverige och var glad! har aldrig någonsin ens provat etanolläget på dom senaste 4 maskinerna, finns ingen anledning heller.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
men vilket jäkla tjat det är om etanol läget.. så har det varit varje år sen 2009.. kör på non-ETANOL i sverige och var glad! har aldrig någonsin ens provat etanolläget på dom senaste 4 maskinerna, finns ingen anledning heller.
Har inte kört Polaris, men vågar ändå säga AMEN BRODER.

Och vad gäller drivaxlarna så är det ju snillen spekulerar och bygger statistiska modeller utifrån nån tråd på något forum, på andra sidan atlanten.

Låt oss bara gasa och vara glada, när (OM) det rasar så ser jag gärna en dialog om vilket/vilka bemötanden man får från ÅF och GA däremot.

Nä, nu hoppar jag till Snödjup i Sverige-tråden så länge :)
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
men vilket jäkla tjat det är om etanol läget.. så har det varit varje år sen 2009.. kör på non-ETANOL i sverige och var glad! har aldrig någonsin ens provat etanolläget på dom senaste 4 maskinerna, finns ingen anledning heller.
Kanske beror på att vi som köpt -13 maskinerna nu har möjligheten att ändra läge direkt i displayen och förut så ändrades det med en modul som kopplades in i kabelhärvan beroende på läge?
Kanske fler än jag oxå som köpt en Polaris för första gången och smatidgt läser här om skurna maskiner etc.
Klart man frågar då vafan är forumet till för annars.....
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Mr-cave
Precis så jag tänkte. Har själv inte haft möjlighet att ställa in förr å det skadar ju inte att vara frågvis när det är det ett forum är till för bland annat.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Mr-cave
Precis så jag tänkte. Har själv inte haft möjlighet att ställa in förr å det skadar ju inte att vara frågvis när det är det ett forum är till för bland annat.
Säger en del om ert förtroende för era handlare. Om det var relevant, skulle då inte rimligen handlaren meddela något?

Edit: Forumnoja skulle jag kalla det och det är nog inte allena positivt :)
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Säger en del om ert förtroende för era handlare. Om det var relevant, skulle då inte rimligen handlaren meddela något?

Edit: Forumnoja skulle jag kalla det och det är nog inte allena positivt :)
Har absolut ingenting med förtroende för handlare att göra. Det finns andra trådar om sådan. För att lägga in så har jag absolut inga problem med mon ÅF. Läs om frågan å vill du klanka ner på folk kan du försöka gräva upp nån printacreen av Lunarstorm och klottra på.