Polaris 2013

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Är ju skönt att veta att maskinen stannar av om man skulle kullra med den.
Har sett filmer där skotern har lagt sig upp och ner med gashäng och föraren några dm från mattan. Huvva..
Sen kan jag bara hålla med Asker. Sno pro linan är bara skräp.
Stoppen må va bra. Men linan är felkonstruerad. Ploppen som ska trycka in brytaren är för stor. Så därför börjar den glappa.
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Jag köpte en från cycle parts, plug n play men inte en sån med "gaffel" som håller upp en knapp utan mer en dess-liknande, funkade kanon för mig än så länge
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.004
113
Stora Blåsjön
SUBJECT: SAF-12-02 - Drive Shaft Field Issues
DATE: November 30, 2012 MODELS: 2013 600 / 800 PRO-RMK 155/163 Snowmobiles
*** Important Service Information ***
Please distribute to Service Manager, Parts Manager, and Service Technicians
The Polaris Technical Service and Snowmobile Engineering teams have received field reports of broken drive shafts on a limited number of 2013 600 and 800 PRO-RMK snowmobiles. Please review this service communication carefully to learn what we currently know at the time of this publication, what our engineering and service plan is moving forward, and what Polaris dealers can do to assist Polaris in resolving this issue.
What we know:
 The bonded drive shaft used on MY13 600 and 800 PRO RMK snowmobiles passed rigorous field and lab testing prior to full production, and Polaris is committed to standing behind this product.
 A limited number of Polaris dealers have reported that the sprocket-side hub insert is separating from the tubular drive shaft housing on some consumer snowmobiles.
 As of today, we have received 70 reported failures. Although this represents only a small fraction of the total registered snowmobiles in the field, we will move quickly to resolve this issue for affected customers.
 There have been no failures involving the clutch-side hub insert dislodging from the drive shaft tube.
Current engineering and service plan:
 Our primary focus is to identify the root cause of the hub insert separating from the housing and to determine appropriate corrective action. The snow engineering teams are currently analyzing all drive shafts that have been returned from the field.
 The Polaris service department is logging all field cases from dealers. When we receive a call or ASK Polaris Case, we request detailed information, including photos of the drive shaft, and ask that the shaft be returned to Polaris according to the normal parts return process after the claim has been filed.
 The Polaris parts department has placed all bonded drive shafts on backorder status. This action was taken to ensure drive shaft availability for snowmobiles currently down for repair. At this time, replacement shafts will be shipped only to dealers with confirmed ASK Polaris cases on file.
 When root cause and resolution have been finalized, an official repair notification will be published for the affected vehicles. As stated above, Polaris will stand behind this product and support our customers.
What dealers can do to assist Polaris:
 If your dealership encounters a snowmobile with a broken drive shaft, please submit an ASK Polaris case with failure details and photos immediately. Monitor your warranty parts return list and return the drive shaft to the Polaris warranty department using the pre-paid UPS shipping label as soon as possible.
 Please submit the ASK Polaris case quickly and immediately order the part. We will manage all cases and parts orders individually. In order to minimize vehicle downtime we MUST have a case and a parts order.
 Refrain from promoting non-Polaris remedies that modify or alter the original drive shaft design. We are focusing all efforts on identification and testing and cannot speculate on the performance of these non-Polaris remedies.
o Do not attempt to drill or tap into the stock shaft; doing so will compromise bonding material integrity.
o While steel drive shafts from other RMK models may fit, Polaris does not recommend this because there is a risk of the shaft seizing on to the inner bearing race and lower drive sprocket.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Var ute och skulle provköra lite för första ggn idag, kom mig ungefär 4km sen tyckte drivaxeln att det var färdigkört:/ Är jag t o m först i sverige?
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Var ute och skulle provköra lite för första ggn idag, kom mig ungefär 4km sen tyckte drivaxeln att det var färdigkört:/ Är jag t o m först i sverige?
Skämtar du eller ? hmm trodde inte vi skulle se problemet hära faktiskt. Jaja min har gått 10 mil nu å ingenting.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Var ute och skulle provköra lite för första ggn idag, kom mig ungefär 4km sen tyckte drivaxeln att det var färdigkört:/ Är jag t o m först i sverige?
Hann du ens trycka på något?
Vore ju "bra" om skiten knäcks direkt man trycker på lite.
Så man inte kommer några mil till nån avlägset fjäll och knäcker den där...
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Hann du ens trycka på något?
Vore ju "bra" om skiten knäcks direkt man trycker på lite.
Så man inte kommer några mil till nån avlägset fjäll och knäcker den där...
Det hände i samband med första pudersurfningen som varade i ca 50m på halvgas, så man kan väl i princip säga att det inte höll för ngt alls.
Tur i oturen var väl att det hände här hemma..
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Har du hunnit känna nå på limmet om det är mjukt? Ta gärna en bild på hur det ser ut också om det är möjligt.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Nä slängde bara in den i garaget och åkte. Har den på annan ort så vi får se om jag hinner ta nån bild
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
då har man premiär kört idag 1.4 mil men den varvar 8350 på max gas är det för högt? funderade på köpa slps mtx vikter på 71 gram men måste jag köpa ännu tyngre om den övervarvar?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.004
113
Stora Blåsjön
då har man premiär kört idag 1.4 mil men den varvar 8350 på max gas är det för högt? funderade på köpa slps mtx vikter på 71 gram men måste jag köpa ännu tyngre om den övervarvar?
Mtx vikterna kan du vikta på 6gram till så det ska vara lungt... 8350 på en "rå" motor lät lite väl mycket.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Annat ljud i skällan nu?


Bra att dom tar det på allvar...
Nu hoppas vi att dom får fram nya axlar illa kvickt...

Vi får väl se, verkar ju bara vara jag som lyckats/misslyckats än så länge. Men håller det 4km känns det som det är ett problem som kommer drabba fler.

Får veta imorrn hur det blir..