Polaris 2016

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Det handlaren prutar är pengar direkt ur hans egen ficka, vad han betalar för maskinen har ju inget med vad han får för den att göra utan hans inpris sätts antagligen utifrån hur många maskiner han/hon förbokar. (större beställning = billigare)

Det som för köparen gör störst skillnad till nästa år är hur generalagenten bestämmer sej för att göra. Kommer GA hålla igen på sitt påslag eller går GA på samma % som vanligt?
Vet inte om det är mig du svarar men allt du skriver är självklart, iaf för mig. När jag pratar om "dom" syftar jag på Polaris GA och ingen annan. Jag tror åfs rabatter sätts utifrån föregående års försäljning annars är det ju omöjligt för åf att sälja om de inte vet vilket pris de har förrän bokningarna är klara..
 

valmet440

Medlem
13 dec 2004
28
0
1
stockholm
"early snow check" borde ju rimligt vis vara hyfsat pris värd, dom får ju"sålt"en -16 polaris i mitten av april...borde ju fan premieras att kunder bokar maskin tidigt?
Absolut, och "krimskramset" lär ju vara rätt billigt för Polaris att slänga dig. Men enligt (amerikanska) prislistan så lägger väskor, skärm och piggy-back på 10% på skoterpriset.

Jag hade hellre sett ännu längre pris på en early snowcheck och sluppit prylar jag inte vill ha.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Absolut, och "krimskramset" lär ju vara rätt billigt för Polaris att slänga dig. Men enligt (amerikanska) prislistan så lägger väskor, skärm och piggy-back på 10% på skoterpriset.

Jag hade hellre sett ännu längre pris på en early snowcheck och sluppit prylar jag inte vill ha.
Piggybackdämpare och sånt är pryttlar som inte kostar tillverkaren många dollares men motiverar ett högre utpris, samma sak som när vi köper en 800a istället för en 600, samma tillverkningskostnad men mer pengar på banken.

Något jag helt klart skulle vilja ha är den förlängda garantin köparna "over there" erbjuds. 4 års garanti skulle göra att man "bekymmerslöst" kunde behålla maskinen i tre år och ändå kunna sälja den privat med minimalt med oro för efterkommande tjafs. Vore strålande!!!!!
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ok, säkert har"nya"remmen nån annan gummiblandning(hårdare).
När släpps 2016 priserna&vad snowchecken innehåller?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Det var värst, den är kortare på rushen iallafall, har svårt att tro att det ska vara olika. Men enligt katalogen är den det.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har tillomed använt(billig) 080 rem(från edge rmk800) som reserv tidigare på pro rmk.n&det funkar, men ibland kan man känna lite remlukt, tror den är mjukare i gummit&inte samma tillverkare som 115, perfekt att man kan behålla rerserv remmarna till rmk axys.en isåfall.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
ja det verkar vara samma rem till rmk axys som dom gamla. Undrar vad den nya 183 remmen kostar, lär säkert kosta 3000... men då 115 remmen funkar utmärk på turbon, håller tillock med bättre på den och den har garanterat över 160hk så lär nog 115 remmen funka lika bra på axys 800 också. Fast det är väll bra om man fått till en rem så håller minst 150 hårda mil istället för 50-80...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
ja det verkar vara samma rem till rmk axys som dom gamla. Undrar vad den nya 183 remmen kostar, lär säkert kosta 3000... men då 115 remmen funkar utmärk på turbon, håller tillock med bättre på den och den har garanterat över 160hk så lär nog 115 remmen funka lika bra på axys 800 också. Fast det är väll bra om man fått till en rem så håller minst 150 hårda mil istället för 50-80...
som du säger hade ju varit toppen o ta sig 150 hårda mil på en rem :)
 
Reactions: ollebullzor

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
146.900kr för sks early.
Sen när jag uppdaterade sidan så stor det "error 404 page not found" sen uppdaterade jag lite senare då hade dom ändrat till 152.900kr...