Men sitter låsmuttern fast ska inte skruven gänga upp sig kan man tycka.Det är väl inte muttern som gängar upp sig, måste vara hela skruven? Aldrig hänt mig heller iallafall
Rykten är ryktenLöst rykte säger att 2 850 fått vevlager trubbel i Piteå.
Tyvärr kan jag konfirmera att en 850 i helgen skurit på veven ganska troligen så som Indy dan förutspått.. På 10.5 motor timmarRykten är rykten
Han förutsåg väl dock problem med PTO lagret? Äre det lagret som skurit? Vad jag fattat av jänke trådarna så är det center lagren som dött där borta. Alternativt kolvhaveri. (Vilket han faktiskt förutsåg)Tyvärr kan jag konfirmera att en 850 i helgen skurit på veven ganska troligen så som Indy dan förutspått.. På 10.5 motor timmar
det är hela skruvenDet är väl inte muttern som gängar upp sig, måste vara hela skruven? Aldrig hänt mig heller iallafall
har hänt här med, i tråden nämner dom att drabbade ersätts med en "longblock" motor, vad menar dom med det? finns det en uppdaterad version av motorn ?Det som hänt på ett antal i USA är att PTO yttre lagerbana (finns ingen inre lagerbana, går direkt mot vevaxeln) vandrat i vevhuset och kontaktat vevaxeln. Detta är i första hand ett monteringsfel, kan även hända senare i motorns liv säger Dan.
Indydan förespråkar att yttre lagerbanan skall fixeras axiellt med låsring eller stift.
(vilket Rotax och Cat gör enligt Indydan.)
Om ni är medlemmar, kolla på bilderna i länken;
PTO lager mot vev 1
PTO lager mot vev 2
"Longblock" är väl hela motorn medans "shortblock" bara är topp, kolvar å cylinder/ar.har hänt här med, i tråden nämner dom att drabbade ersätts med en "longblock" motor, vad menar dom med det? finns det en uppdaterad version av motorn ?
Min smäller aldrig vid motorbroms utan när jag låser mattan med bromsen men det är när mattan är så spänd som det står i boken, spänn den mer så slutar det. Series 6 matta.Angående att de smäller å låter när man motorbromsar utan broms/gas, så har jag en teori.
Jag hade aldrig detta ljud tidigare då jag kört med en sliten serie 7 matta som hade clipsen mellan kammarna.
Nu när jag monterat nya serie 7 mattan med clipsen på kammarna så smäller det vid motorbroms.
Tror helt enkelt de är clipsen som gör det.
Jag vet många nya motorer som har skurit genom åren kör så det ryker säger jag.Tyvärr kan jag konfirmera att en 850 i helgen skurit på veven ganska troligen så som Indy dan förutspått.. På 10.5 motor timmar
Spänner jag mattan mer så nöjer jag skenorna. Fiolsträng har fått en ny innebörd om jag säg såMin smäller aldrig vid motorbroms utan när jag låser mattan med bromsen men det är när mattan är så spänd som det står i boken, spänn den mer så slutar det. Series 6 matta.