Vart har du köpt skotern? Svara pÄ privat meddelande om du villEtt samtal med rÀtt person SÄ nu vet jag mer, men dagarna gÄr.......
Vart har du köpt skotern? Svara pÄ privat meddelande om du villEtt samtal med rÀtt person SÄ nu vet jag mer, men dagarna gÄr.......
Jag har uppfattat det som att Polaris skyller haverierna pÄ fel vid monteringen. Felmonterade PTO lager, ej insmorda centerlager och tÀtningsmassa i vÀgen för oljeledningarna (??)..det Àr nÀstan bra gjort. Speciellt med en motor som de skröt upp att de hade testat i 3 Ärs tid och att den skulle vara skottsÀker...det verkar ha hÀnt nÄgot under tiden de byggde prototyper och skulle massproducera dem.
Jag har uppfattat det som att Polaris skyller haverierna pÄ fel vid monteringen. Felmonterade PTO lager, ej insmorda centerlager och tÀtningsmassa i vÀgen för oljeledningarna (??).
SÄ dom borde kanske se över arbetsmoralen hos gÀnget som sÀtter ihop motorerna kan man tycka om detta Àr fallet.
Den beryktade honingen pÄstÄr man ju ska vara sÄ. SÄ ÄterstÄr vÀl att se hur det blir med det...
Sen att man efter över 10Är med CFI inte lyckas fÄ till mappningen Àr ju faktiskt en bedrift i sig.
TyvÀrr Àr dom vÀl inte ensamma i fordonsvÀrlden om att stÀlla till med nÄgot man borde lÀrt sig för lÀnge sen. (Inte för att det Àr en ursÀkt)
Min Àr mer eller mindre okörbar i mitt tycke nÀr den hÀnger sig vid slÀpp pÄ gasen, typ farligt....Inget negativt med nya mappen för min del, men inte mycket positivt heller Kanske lite mindre tendens att sura ner sig pÄ lÄga varv, men varven hÀnger fortfarande kvar vid gasslÀpp. Annars precis som innan, men min ligger fortfarande kvar pÄ inkörningslÀget sÄ det kan ju ha viss inverkan..
Har blivit vÀrre för min del ocksÄ. Tidigare fastnade skotern pÄ drygt 5000varv i 5-6 sek som lÀngst. Idag kring 15sek (började rÀkna efter nÄn sek sÄ kan vara allt mellan 10-20). Sambons som inte haft nÄgra problem tidigare började göra likadant ocksÄ idag fast kanske 1-2 sek hÄller den kvar varvet nu. Nya mappen i bÄdaJag har precis samma att den hÀnger sig vid 5000rpm, tycker ju mer maskinen har gÄtt sÄ upplever jag att det har blivit vÀrre.
Har lÀst igenom nÄgra sidor nu men verkar inte som att nÄgon annan har fÄtt att knacksensorn har börjat varna? Min har varnat tvÄ gÄnger nu pÄ MAG sidan. Kommer inte ihÄg vad felkoden heter
Ăvrigt sĂ„ har skotern gĂ„tt 36mil och den har inte varit in till Ă F Ă€n.
Vet faktiskt inte vad dom gjort/inte gjort förutom att uppdatera.. Inte jag som lÀmna/hÀmta den. Ska höra med Äf imorgon.Ni som vart in och fÄtt er maskin uppdaterad till den nya programvaran, har er à F gjort en "Exhaust valve relearn" efter de lagt in den? , pÄ en del maskiner har det hjÀlpt att fÄ dem att gÄ bra efter man utfört den proceduren.
Min hÄller Àven kvar mellan 2500-3500 innan den vill ner pÄ tomgÄngen.Har blivit vÀrre för min del ocksÄ. Tidigare fastnade skotern pÄ drygt 5000varv i 5-6 sek som lÀngst. Idag kring 15sek (började rÀkna efter nÄn sek sÄ kan vara allt mellan 10-20). Sambons som inte haft nÄgra problem tidigare började göra likadant ocksÄ idag fast kanske 1-2 sek hÄller den kvar varvet nu. Nya mappen i bÄda
Gör en snabbkoll först sÄ inte nÄgot skramlar pÄ pipan, att gummikudden under pipan finns och att du inte har nÄgon lös korvlÄda..Min hÄller Àven kvar mellan 2500-3500 innan den vill ner pÄ tomgÄngen.
Hade samma fenomen pĂ„ en 2015 summit och dĂ„ var det att armarna i primĂ€ren som fastnade. Ăr det helt uteslutet att det kan vara variatorerna?
Vad tror polaris gurusarna om att knacksensorn börjar varna?
Haha om det vore sÄ vÀl att det fanns en korvlÄda dÀr! Dum frÄga kanske men hur kan en gummikudde till pipan pÄverka knacksensorn?Gör en snabbkoll först sÄ inte nÄgot skramlar pÄ pipan, att gummikudden under pipan finns och att du inte har nÄgon lös korvlÄda..
Annars Àr det nog sÄ att den spikar.
Skrammel runt pipan kan vÀcka knacksensorn. NÀr Det lampan tÀnds sÄ gÄr den in i safemode, och dÄ gÄr den dÄligt.Haha om det vore sÄ vÀl att det fanns en korvlÄda dÀr! Dum frÄga kanske men hur kan en gummikudde till pipan pÄverka knacksensorn?
Tror ocksÄ att den spika för den började gick dÄligt sÄ starta ja om den sÄ gick den som vanligt igen.
Okej dÄ ska ja kolla det. Svaret jag fick frÄn à F var att ja kört med dÄlig soppa..Skrammel runt pipan kan vÀcka knacksensorn. NÀr Det lampan tÀnds sÄ gÄr den in i safemode, och dÄ gÄr den dÄligt.