Ingen nyhet att nya motorer kan skära, frågan är om det är mer eller mindre alla som gör detVet inte om de är nån nyhet men dom kan skära ihop efter 25h med, ny mapp i den vid haveritillfället
Ingen nyhet att nya motorer kan skära, frågan är om det är mer eller mindre alla som gör detVet inte om de är nån nyhet men dom kan skära ihop efter 25h med, ny mapp i den vid haveritillfället
Kör en extreme på min 146 och skulle nog säga att det är den bästa universialmattan som finns, kliver upp bra på snön och är något hårdare än polaris mattorna så maskinen blir lite mer lekfull, men inte alls lika extremt som peak.. Finns visserligen inte så mycket annat att välja förutom peak som har höga kammar och 146". Blir helt klart en ny extreme nu när det börjar bli dags för mattbyte.Är det någon här som kört med challenger extreme-mattan som kan berätta hur dom tyckte den mattan var? Gärna om någon har erfarenhet av den på en Sks 146?
Håller med, körde med en extreme på min xf 8000 141” och upplevde också att den var bra. Hållbar, bra grepp och inte lika dyr som ”märkesmattorna”Kör en extreme på min 146 och skulle nog säga att det är den bästa universialmattan som finns, kliver upp bra på snön och är något hårdare än polaris mattorna så maskinen blir lite mer lekfull, men inte alls lika extremt som peak.. Finns visserligen inte så mycket annat att välja förutom peak som har höga kammar och 146". Blir helt klart en ny extreme nu när det börjar bli dags för mattbyte.
Kör en extreme på min 146 och skulle nog säga att det är den bästa universialmattan som finns, kliver upp bra på snön och är något hårdare än polaris mattorna så maskinen blir lite mer lekfull, men inte alls lika extremt som peak.. Finns visserligen inte så mycket annat att välja förutom peak som har höga kammar och 146". Blir helt klart en ny extreme nu när det börjar bli dags för mattbyte.
min blev oxå sämre, inget att lita på eftersom den inte alltid ger gas svar. djävligt störandeLite senare än dom flesta? så mappade jag om min i veckan, drog ut en sväng idag bara för att kolla hur den fungerade. Till min stora besvikelse blev den sämre efter mappningen. Nu ”böar” den varannat fullgaspådrag
Någon mer som mappat om som det rent utav blev sämre för?
Japp, helt rätt! Det verkar vara det som orsakar boggning.Lämna in igen, be dem mappa om och efteråt göra en exhaust valve learn.
Dom gjorde exhaust valve learn då jag mappade om min. Dom sa även att den skulle köras i läge 91, non premium/ ethanol soppainställning.....Lämna in igen, be dem mappa om och efteråt göra en exhaust valve learn.
Det går inte att backa den nya mappningen, min ska / har omprogramerats samt nån ny mapp som ej är tillgänglig än, nu i helgen....men du kanske menar samma mapp en gång till...Lämna in igen, be dem mappa om och efteråt göra en exhaust valve learn.
Visst måste det gå att mappa om den?Det går inte att backa den nya mappningen, min ska / har omprogramerats samt nån ny mapp som ej är tillgänglig än, nu i helgen....men du kanske menar samma mapp en gång till...
Ska på första servicen med min (Har en RMK SKS 155) och då ska dom ska lägga in en ny programvara men ska jag be dom göra exhaust valve learn och vad är det? Måste säga att jag har inga problem med min alls på dom 70 körda milen, utan den går som en klocka. Lite fett när den är kall första 20 sekunderna.Lämna in igen, be dem mappa om och efteråt göra en exhaust valve learn.
Det går inte att backa den nya mappningen, min ska / har omprogramerats samt nån ny mapp som ej är tillgänglig än, nu i helgen....men du kanske menar samma mapp en gång till...
Japp.. Min vart också sämmre efter ommappningen...Är du på g att få en tredje mappning? (om man räknar orginalmappning som första mappning )
Inte till den första mappen enlig var dom sa till mig i alla fall..Visst måste det gå att mappa om den?
Japp..