Va?! Kan väl aldrig vara så att det finns en glädjebänk i staterna?Intressant. Jag antar att båda maskinerna som bänkades var original. Man har ju sett bänkningar på BRP 850 som ligger närmre 160-165 hk och inte 170+ som den här verkar visa. De verkar ju bitvis vara ganska jämnbördiga också. Man ser ju tydligt att det är jäkligt viktigt framförallt på BRP att man inte har för högt toppvarv eftersom effektkurvan dyker så tvärt. Hursomhelst så är det mest intressanta här att båda mätningarna är gjorda i samma bänk. Det ska bli intressant att prova nya polarisen. De jag åker med har köpt både en 163:a med 66mm kammar och en 155:a med 3" kammar så man måste ju prova
Haha, ja det där med bromsningar av motorer är ju ett kapitel för sig. Det intressanta här är som sagt att det är gjort i samma bänk. Dock antar jag att det är vid olika tillfällen och jag har förstått att det kan skilja en hel del bara från dag till dag beroende på lufttryck, temp mm men det ger ju en fingervisning.Va?! Kan väl aldrig vara så att det finns en glädjebänk i staterna?
Effektökningen hos brp på etecen följde volymökningen ganska linjärt, verkar vara likadant med Polaris.
Om snowrider gör ett liknande test som 2017 med alla 800+ skotrar så bör polarisen ha 160hästar, som etec hade i mcxpress-bänken. Bara AC som är kvar å harvar på med ~150hp
Kommer nog tyvärr att dröja om det ens kommer att komma men vi är många som längtar efter den. Så iår får man bygga den självSka bli kul att testa den i vinter.
Nu när effekten verkar finnas så saknar jag bara en 146” RMK. 2020 kanske?
Det var samma dag dom bänkade 800cc motorerna.Haha, ja det där med bromsningar av motorer är ju ett kapitel för sig. Det intressanta här är som sagt att det är gjort i samma bänk. Dock antar jag att det är vid olika tillfällen och jag har förstått att det kan skilja en hel del bara från dag till dag beroende på lufttryck, temp mm men det ger ju en fingervisning.
I och med jag skaffade min 850 så känner jag väl att jag har oftast inte brist på effekt, ibland kan det dock kännas tvärt om. Nu är det bara att lära sig köra. När jag hade min förra summit med 800 e-tec så hade jag inte heller känslan att jag saknade toppeffekt men den var ju slö i jämförelse med den jag har nu och polaris 800. Det blev väldigt påtagligt när man hade lånat en axys en timma och sen satte sig på t3:an...stendöd = skoterbyte någon månad senare men då till en summit 850.
I år har jag dock inte råd att byta och är ganska nöjd med summiten men jag är egentligen en märkesOtrogen människa så nästa maskin kan bli vad som helst.
Exakt vad händer med köregenskaperna om man gör detta? Bara kört 1 mil med min SKS 850 men märkte på en gång att det är bättre köregenskaper än i min Lynx BD 850, stadigare och smidigare är den.Nej. Men vill man förstöra dom gudomliga köregenskaperna så är de bara borra
Ni som kört Axys tidigare. Har ni borrat upp det nedre hålet fram i boggien?
Riktigt så illa blir det inte, största skillnaden är att den går betydligt lättare på res. Blir lite mer åt skidoo hållet kan man säga. Men låt boggin sitta där den är monterad från fabrik för det funkar bäst.Du sabbar atackvinkeln, så den blir lika kass som en ledmaskin i djupsnön..
Helt klart, gillar inte att dom reser sig i tid och otidRiktigt så illa blir det inte, största skillnaden är att den går betydligt lättare på res. Blir lite mer åt skidoo hållet kan man säga. Men låt boggin sitta där den är monterad från fabrik för det funkar bäst.
Kalix Maskiner har levererat sådana såg jag på doms FB sida + SKS, Pro osv.Någon som beställt en 850 Switchback Assault 2019 och fått den levererad eller hört någon leveranstid?
När man ställer frågan till Abris eller Polaris så är det tyst som i graven
Snowcheck Pro RMK verkar det ha levererats en hel del 2019 av.
Har kört 3 mil med min och 2h enligt mätaren (Hur det nu har gått till) och min går inte så fett som du beskriver.Ett hett tips ni som vill köra in dessa nya 850's. Stoppa in BR9EYA stift medans det är inkörning och spara på BPR9ES stiften tills efter 10h.
Har aldrig varit med om så fett inkörningsprogram som dessa. Nästan okörbart!
Väldigt lätt å släcka org stiften.