polaris 440 motorer

Freestylefreak

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
35
ö-vik
www.fmx.se
Hur fungerar polaris 440 motorer? funderar på att köpa en å det ända jag vet är att den är från 93 och är i fint skick. vet inte om det är en xcr eller indy motor. vet inte ens om det är någon skillnad :confused: skriv allt ni vet om dom. är det en motor att lita på?

//Peter
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Jag hade en polaris indy sport 440 innan ja gköpte xlt:n. Är den fläktkyld eller vätskekyld? Min var fläktkyld, inge vidare klipp i den motorn direkt, men den var otroligt lättstartad, drog lite bränsle och var driftsäker. Har hört att vätskekylda 400 motorer ska gå bra. Lär ska vara bättre drag i dom.

Lycka till!

Polaris-The way out!
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Vad jag hört så lär det ska va bra klipp i dom motorerna, men dom lär väl behöva ganska mycket underhåll, det är ju trots allt en 440 :p.

Polaris-The way out
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Inte så ofta kanske :p, men dom lär behövas bytas oftare på en 440 än på en me mer kubik iaf. Dom slits ju mer än motorer med mer kubik också, eftersom dom ligger på högre varv. Om du ska köpa motorn, kolla att den är i gott skick, riktigt underhållen osv.

Polaris-The way out
 

Freestylefreak

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
35
ö-vik
www.fmx.se
det blev inget 440 köp. men har en indy 500 motor på G.. hur mkt kan man plana toppen på en sånn? för jag har ett topplock till en sån maskin hemma, så jag tänkte testa att plana.. nån som har nån siffra? och vad behöver man göra mer med motorn om man planar?

//Peter