Polaris 500 SKS -00 går ojämt

Tjernell

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
47
Hudiksvall Sverige
Någon kunnig som vet vad man kan kolla ifall en Polaris 500 SKS -00 går ojämt mellan 4500-6000 varv? Den är nedbestyckad till 350 (högvarv) och 35 (lågvarv).

Var kan man lämna in den för bästa service i Hudiksvallstrakten?

Tacksam för alla tips och svar.

//Mattias
 

jrracing

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
jo jag har ett tips funka perfekt på min ha kvar std huvudmunstycke å gå ner till 35 itomgångs munstycke å sänk sedan nålen ett hack bara så försvinner bludrandet på mellen registret.
 

Tjernell

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
47
Hudiksvall Sverige
Tack för ditt svar "jrracing". När du skrivet gå ner ett hack, från vilket läge till viket läge menar du då?

Jag hade min nål tidigare på hack två (räknat uppifrån). Har nu ställt ner den till läge tre dvs i mitten. Nu går den bättre i alla fall men inte perfekt. Tänker kolla ifall det blir bättre genom att justera luftskruven, men jag har inge snö kvar där jag bor.


 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
En fråga:
Har den börjat gå dåligt "av sig själv" eller har den aldrig gått bra?
Om problemet har uppstått utan att du har rört nånting så ska du inte börja laborera med bestyckning för att rätta till det, utan i så fall finns det ju ett grundläggande fel nånstans som ska åtgärdas. Sök rätt på det istället!
Man kan tänka sig t ex trasiga insugningsgummin, läckande vevaxeltätningar, läckande nålventiler i förgasarna, fel bränsletryck från pumpen, fel flottörnivå av nån anledning...