Polaris 600RR -08!

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Någon som vill tycka till eller lägga en komnetar om Polaris 600RR Racer som kommer säljas till almenheten i höst och vinter? :cool:

Jag tycker den värkar Riktigt stenhård!! En riktig drömskoter om ni frågar mig!!
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Det är min drömmaskin också! Men den kommer antagligen bli ganska dyr, jag väntar några år med att köpa den. Den kommer nog bli slutsålt direkt.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
som sakt en riktig dröm maskin. priset på dom kommer att hamna på över 120 har ja för mig. men min nästa skoter blir lätt en sån. den får nästan kosta va den vill för ja ska ha en.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
En drömskoter i många avseenden. Men hur är den efter leden? Jobbig och svår tror jag, därför går den bort för mig. Tyvärr alldeles för dyr också, men det är ju dom flesta skotrar i dagsläget.
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Har på gång en beställning på en, men är en sån som gillar att kitta. Vad skall man modda skotern med? Tänkt mig ett vänsterhands gaskit, pipa/ljuddämpare....

Kom gärna med tips på bling bling till skotern, gärna märke på grejjerna oxå o vart man kan köpa!
 

440power

Aktiv medlem
17 feb 2007
90
0
6
Älvsbyn
cross kåper och en snygg lack samt vita skidor och så ett fatbar styre, tycker just IQ blir så gryyyyyyymt snygga så
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
cross kåper och en snygg lack samt vita skidor och så ett fatbar styre, tycker just IQ blir så gryyyyyyymt snygga så
Har ingen koll på skoterprylar, har tävlat motocross i 15år och det här blir min första skoter. Cross kåper - vart hittar jag sådana, vad är det för märke och vad kostar det? Samma sak med skidor, vad ska man ha för skidor och vad kostar det? Lägger inte ut några 5 lök bara för att får en annan färg på skidorna.
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Jag har Beställt en med o de jag kommer göra med min är

44 ' Matta , Slp helsystem ,slp skidor . event reeds o porta. kickar lite på 660kittet med från slp men de får bli framtida planer om jag vill ha lite mera power.

har också beställt dekalsett som denna bild

http://www.arcticfxgraphics.com/shop/popup_image.php?pID=720

hoppas man blir nöjd me denna maskin har väldigt höga förhoppningar ! =)
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Shit de var inte lite. Jasså det finns ett 660 kitt till den - det skulle jag vilja veta mera om!

By the way - Annonseras ut en ny IQ 600rr på blocket för 105.000kr
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
du har massa olika kit motoruppgradering skickar slp's länk läs o studera ! =)


jag såg rr'en på blocket men tycker de e oseriöst när man inte äns har ett tele nr som man kan ringa till han som säljer .
 
R

Robin

Vad ska man kitta en iq 600rr -08 med?

Jo först å främst med en Varvmätare!
Förstår inte alls tanken bakom att man till sverige tar in 600rr med km/h mätare istället för varvmätare som kommer finnas att köpas som tillbehör.

Man tittar ju 10ggr mer på varvet än hastigheten.

Det med att man endast får köra 70km/h då? spelar ju ingen större roll eftersom (enligt det jag fick lära mig under förarbevis teorin för nåt år sedan) det i lagen inte står att man behöver vara utrustad med hastighetsmätare.
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Någon som vet hur det gick med Polaris Sveriges försök att ta in 600rr med 38mm matta istället för 32mm ????

Enligt information från Polaris Sverige så kommer både varvräknare och hastighetsmätare att medlevereras!
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Jasså de låter ju kanon att dom inser att man vill ha varvräknare med!.

Man kan ju bara hoppas på att dom skickar med 38matta de vore ju Guld då behöver man kanske inte byta direkt!!

har ni fått bekräftat lev datum ? slutet av nov skulle jag få min samma för er ?

Hasse
 
R

Robin

Någon som vet hur det gick med Polaris Sveriges försök att ta in 600rr med 38mm matta istället för 32mm ????

Enligt information från Polaris Sverige så kommer både varvräknare och hastighetsmätare att medlevereras!
Enligt video presentationen av 600rr på snowmobiles hemsida så kommer varvmätare som ett tillbehör.
Men säger Polaris sverige att det kommer med båda så kan de ju stämma, vart kommer varvmätare isåfall plaseras?
Finns nog inte mycket plats för att få den väl synlig för förare...
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Enligt video presentationen av 600rr på snowmobiles hemsida så kommer varvmätare som ett tillbehör.
Men säger Polaris sverige att det kommer med båda så kan de ju stämma, vart kommer varvmätare isåfall plaseras?
Finns nog inte mycket plats för att få den väl synlig för förare...
Polaris sverige skickade ut en uppdatering till alla återförsäljare där man tar upp de vanligaste frågorna gällande 600RR. Där står att läsa följande:

Kommer den ha varvräknare och hastighetsmätare? -Båda mätarna kommer att medlevereras, endast en åt gången får plats i huven. En möjlighet för den som så önskar är att köpa en eftermarknads Digital varvräknare och montera bredvid hastighetsmätaren.

Kommer den ha Perc? -Ja den kommer ha Perc som kontrolleras via den knapp som används för Dragonfunktionen på 440-modellerna. Obeservera även att 600RR kommer att ha en egen CDI med tändkurva anpassad för denna modell, den delar altså ej CDI med vanliga IQ600 modellen.

Kommer den ha snabbjustering av strålkastaren som övriga modeller har? -Nej, den har samma typ av strålkastarfäste som racingmodellen och kräver verktyg för justering.

Kommer det att finnas bränslemätare? -Nej bränslenivån kontrolleras enkelt genom att materialet i tanken är Transparent.

Fick höra idag att det blev inget av 38mm matta, så den kommer som enligt spec levereras med 32mm matta.
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Någon som vet vilken SLP slutburk som passar på 600RR? Tänkte beställa så man har den samtidigt som man får skotern.