polaris 650 90 startproblem

alexhegi

Aktiv medlem
6 jan 2011
58
0
1
tjenare har en 90 polaris 650 som beter sig konstigt. :(

den får bensin som den ska men vill inte starta om man bara drar, men om man håller igen förgasarna med händerna startar den direkt men varvar fullt. har bra gnista.
har beställt nya insugsgummin och rätt huvudmunstycke satt 350 men ska va 260 enligt polaris,


någon som har en ide vad felet kan vara håller på att vara rätt less......
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Täta munstycken eller tjuvluft. Något som du säkert själv är inne på. Startgas är bra att leta tjuvluft med. Munstycken/förgasare rengör du lättast med en ultraljudstvätt.

Kolla även om spjäll/trottel rör sig/stänger som den ska.
 

alexhegi

Aktiv medlem
6 jan 2011
58
0
1
Täta munstycken eller tjuvluft. Något som du säkert själv är inne på. Startgas är bra att leta tjuvluft med. Munstycken/förgasare rengör du lättast med en ultraljudstvätt.

Kolla även om spjäll/trottel rör sig/stänger som den ska.
luftskruvarna/tomgången är skruvade i botten, någon nämnde cylinderfotspackning men då tycker jag att det borde vara dålig komp??
ska börja med att byta insugsgummin och munstycken och rengöra allt. sen gå igenom alla småslangar under förgasarna
vad jag kan se så fungerar dom som dom ska.

men det som jag tycker är konstigt är då jag höll för förgasarna så starta den direkt........
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Du testar kompet ovanför kolvarna.

Cylinderfotspackningarna sitter under.

Även om de såklart påverkar om packningen är dålig så är det inte en ren självklarhet att man ser kompet som felande för det.

Om han är lättare att starta då du håller för förgasarna så är det nog för att du chokar den på det viset.

Men det låter som den får mat luft isf