polaris 900

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
tänkte höra va ni tycker om polaris 900 modeller mellan -05 och -07? tex fusion switchback rmk mm!

skriv gärna lite spec, för och nackdelar och annat som är bra att veta :)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
900motorerna har skakat om maskinen ganska bra och i sig har dem gjort att de blivit såna vibbrationer i maskinen som kan vara skadliga..vet ej om dom lyckats fixa de men tror ej de.
effektmässigt lär du inte gnälla skulle ja tro:) men med vibrationerna så hade ja nog övervägt till en 800a istället..
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Är också intresserad av lite info, har precis "impuls" köpt en RMK 900 -05. Gjordes det inte en hel del uppdateringar för att lösa problemen med vibrationer mm ?
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Vibrationerna är väldigt inviduellt på maskinerna...vissa väldigt mycket vissa betydligt mindre, men det är mest på tomgång vibrationerna är störande.....jag kör inte ofta på tomgång. Kraft finns i motorn så det räcker till det mesta. Hållbarehen på motorn är inge sämre än någon annan 150hk maskin. remslitage har det varit problem med på dom...det blir varmt, men et finns det bra och enkla lösningar på.
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Mitt köp är det bara 1 ägare på, ska kontakta honom o höra om det är några uppdateringar gjorda på maskinen. Går det att kontakta Polaris annars o få reda på om det är några uppdateringar gjorda?
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
fick du inte med några papper på skotern, typ servicebok....där ska stå vilka uppdateringar som är gjorda.
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Det är bara att leta fram chassi nummret och ringa till en ÅF så kan dom kolla precis vad som är gjort i uppdateringsväg, gällande vibrationerna är det inte så illa som en del säger, motorkuddarna ska vara uppdaterade och då vibrerar den inte mer än nån annan krallig maskin.
 

mojjemu

Medlem
24 nov 2006
32
0
6
Mitt köp är det bara 1 ägare på, ska kontakta honom o höra om det är några uppdateringar gjorda på maskinen. Går det att kontakta Polaris annars o få reda på om det är några uppdateringar gjorda?
Ange Chassie nr så kan dom se i datan!
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Det är bara att leta fram chassi nummret och ringa till en ÅF så kan dom kolla precis vad som är gjort i uppdateringsväg, gällande vibrationerna är det inte så illa som en del säger, motorkuddarna ska vara uppdaterade och då vibrerar den inte mer än nån annan krallig maskin.
Kollade med firman jag köpt skotern på om uppdateringarna. Alla utom en var gjord. Var en plåt som skulle monteras vid kedjehuset tror jag, men dom beställde plåten till mig och skickar den till mig. :)
 

Mach1 General

Välkänd medlem
22 okt 2009
100
1
6
tänkte höra va ni tycker om polaris 900 modeller mellan -05 och -07? tex fusion switchback rmk mm!

skriv gärna lite spec, för och nackdelar och annat som är bra att veta :)
de hade ju ändå lite småcoolt utseende de där fusion's. Men köp min FST istället -06!
 

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
de hade ju ändå lite småcoolt utseende de där fusion's. Men köp min FST istället -06!
ja dom är riktigt fräna! :) haha nja ja tror ja håller mej till 2takt ett tag till! :)



är det samma motor i fusion 900 och tex rmk rmk:n?
någon som har något annat att tillägga om fusion:s helhet? tex chassi boggi fjädring.. dom ligger ju hyfsat billigt på blocket :rolleyes:
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Se till att du får fast den där plåten för det kan slutat lite olyckligt annars, jag fick av min ÅF att den är ganska viktig... kan leda till att du tappar all olja i kedjehuset.




Kollade med firman jag köpt skotern på om uppdateringarna. Alla utom en var gjord. Var en plåt som skulle monteras vid kedjehuset tror jag, men dom beställde plåten till mig och skickar den till mig. :)
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Se till att du får fast den där plåten för det kan slutat lite olyckligt annars, jag fick av min ÅF att den är ganska viktig... kan leda till att du tappar all olja i kedjehuset.
Ok! ska se till att montera den. Dom sa att det var för att förhindra nått slags oljeläckage. Tack för tipset!
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Tycker då inte att det är så mycket vibrationer, inte på min skoter i allafall. Men det klart, det är ju lite motor så lite "vibrationer" får man nog stå ut med.

Annars är jag väldig nöjd med den, har bytt ut orginalskidorna som i mitt tycke var ganska värdelössa, satt på SLP Powder Pro istället, blev mycket bättre.

En del uppdateringar ska göras på 900:an, bla byte av motorkuddar, tankbyte(RMK), plåt för kedjehus etc.

Har aldrig haft nåt strul med den, och vill man åka fort uppför i djupsnö är det nog inte ett sånt tokigt val :)
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
05 och 06ans fusion verkar det vara en jävla massa skillnader på. 06an är helt klart bättre!

Kan inte sätta fingret på alla men :p