Polaris assault VS Polaris SWB 11-12

TWallin

Aktiv medlem
17 mar 2008
88
0
6
hemma
tjena!
har varit sugen att köpa en polaris assault 800 sedan december, men nu när jag väl ska spendera, så får jag syn på SWB 800.

tycker swb´n ser mer allround ut än assaulten, men hävdar sig SWB´n i djupsnön? hur är mattan? hört att den kan vara mjuk med sina 51mm kammar. är framvagnen densamma?

jag vill veta lite vad du har för erfarenheter om assaulten eller SWB´n. ska jag har koll på något speciellt som är bytt på skotern som jag annars måste byta själv?
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Assault = Lössnö skoter + ska tåla hopp, dropp i terrängen.
Swb= led/köra på sidan om ledskoter.

swb´n är bredare än assault i framvagn. kortare matta + annan typ av matta.
Andra breda fotsteg på swb´n.

Så viktigaste frågan.. Vilken åkning är du ute efter? Hur kör du din skoter? Och vart kör du/ snötillgång?
 

TWallin

Aktiv medlem
17 mar 2008
88
0
6
hemma
Assault = Lössnö skoter + ska tåla hopp, dropp i terrängen.
Swb= led/köra på sidan om ledskoter.

swb´n är bredare än assault i framvagn. kortare matta + annan typ av matta.
Andra breda fotsteg på swb´n.

Så viktigaste frågan.. Vilken åkning är du ute efter? Hur kör du din skoter? Och vart kör du/ snötillgång?
okej!
grejen är att jag haft ett IQ-chassie mellan benen i 4år och har bara tillbringat åkningen med att hoppa naturhopp och ramp..

jag vill konvertera mig själv till att köra lössnö, men får känslan att SWB´n är lättare att kontrollera i luften än assaulten. för hur jag försöker intala mig själv, så kommer det bli några hopp också! men som du säger ovan, att assaulten skall tåla mer.. ska det inte vara någon betänketid på det!?